|
|
|
|---|---|
| Har snart läst igenom alla inlägg som har att göra med montering av dragkrok på e34 men har fortfarande inte fått veta hur de övre fästplattorna ska skruvas fast. Till de fästplattor som skruvas fast i balken så fanns färdigborrade hål som jag ränsade ur gängorna med en m10 gängtapp. Men till de övre finns ju inga färdigborrade hål och vad jag kan se kommer man att komma ut melllan "bottengolvet" och baklucksgolvet om man borrar. Hur får man då monterat några muttrar, eller rättare sagt det kom med en flatjärnsbit med svetsade bultar i föra vardera sida som ska användas? För plåten är ju inte tillräckligt tjok för att göra gängor i? | |
|
enklast är att borra hål, sätta ett bleck, (flatjärnsbit som du säger) och dra genomgående bultar. det håller för alltid. borra hål bara.. |
|
| Men hur slipper man åt att placera blecken från baksidan, det är ju en balk i vägen? | |
|
Hade dän kofångaren på min 540 nyligen, min dragkrok sitter som berget, typ på sidan, längsmed, säkert 10-12 ställer sitter den bultad i. Är de så på alla? |
|
|
på min sedan satt "bläcken" inne i skuffen, inga problem att komma åt, dom säger att det är samma krok på toring som sedan, låter konstit att en balk är i vägen. på sedan sitter bläcken mellan luckan o "bottengolvet". Om något funkar bra, skruva upp o kolla varför. |
|
|
en balk? de vet jag inget om.. :/ sätt bläcken på insidan väl? |
|
|
Förlåt! Kollade i min trötthet fel i fredags natt när jag skruvade, bläcken placeras precis som ni säger inne i skuffen och ingen balk är ivägen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.