|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det finns en anledning till att stolarna anses osköna av många. Det är pga nackskyddet sitter för långt bak. Och inte så förvånande då att stolen får dåliga betyg i diverse tester. Det är ju liksom förberett för bottenbetyg. Kolla detta test tex: Länk JanneT: Du kanske ska lyssna på vad vägverket har att säga istället för att envist referera till "farsgubben" överallt i alla trådar ;-) |
|
|
doggelitto: Ha,ha.. Tja, jag refererar bara till den som har kört och ägt en E60 "över en tid" och den enda E60 ägaren jag har hyfsat regelbunden kontakt med är farsan och han har återigen inga problem med sportstolarna vad gäller komforten..Han är normalbyggd. Visst, säkerheten är ingen "hit" i bl.a sportstolarna i t.ex E60, men det är farligt att leva man kan dö ;) Mvh Janne. |
|
|
Alla BMW-stolar justerades till juni 2008 och efter det så har de samtliga whiplashskydd. Något som en del journalister dessvärre missat, exempelvis i senaste numret av Teknikens Värld - men de brukar ju ta lätt på fakta... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Bra "Narvselius"!, jag skickade ett mail till tidningen om detta.. Mvh Janne. |
|
|
Den där testen var ju gjord 2006 och är säkert standardstolar...är inte speciellt förvånad med tanke på hur långt bak nackstödet sitter... Min bror har en V50 och där sitter man kloss emot och det syns ju också på testpoängen.... Man kanske ska köpa sig en sån där whiplash kudde....för här i stockholm finns ju många idioter i trafiken som kör sanslöst nära.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.