AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.419

Nyköpt 740, några enkla frågor :)

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Har precis köpt mig en Bmw 740ia -95

Några små frågor..

Kan jag ställa om språket i färddatorn själv eller måste jag in på bmw? Pris på de isf?

Hur justerar man nackstöden upp och ner?

Vad för xenonlampa ska jag köpa när jag ska byta? (beteckningen alltså) Visst jag kan kolla på lampan men har inte kommit så långt ännu hehe

Den som har lust får gärna översätta till svenska alla saker som datorn kan uppge :)

Tacksam för hjälp :)
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Färdatorn vet jag inte.

Lampan behöver du nog inte bekymmra dig för. Dom går sällan sönder och kan bara bytas av någon med specialvektygen som krävs.

Nackstäden kör du upp och ner med samma "knapp" som du ställer ryggstödets lutning med.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Tack tack, det är alltså så illa så jag måste till Bmw för att byta lampan? Förre ägaren har plockat bort lampan så nu ligger en liten metallring och plastkåpan i bilen..

Ingen annan som vet något om datorn?
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Xenonlampan brukar ta 5 minuter att byta och typen heter D2S , det är en jättevanlig lampa man kan köpa varsomhelst ex. blocket och mekonomen osv osv.

Inga specialverktyg åtgår såvida man inte har för vana att lämna in sin bil på verkstad även för att tanka , tvätta vindrutan , fylla på spolarvätska etc. ;-)
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Tror att man måste lämna in den till bmw för att ändra språk i obc på e38 om man inte har navi...

// Johan
Har googlat lite i ämnet men har tyvärr ingen bil i närheten att prova på men det borde vara lika på e38 & e39? Finns diverse tips därute där även e36 är inblandad.

Enklast att bara vrida på nyckeln i alla tänkbara lägen och tryck på knapparna så händer det väl något till slut... =)

Det är blir väl tillräckligt med kombinationer för att konsumera två koppar kaffe.

Länk

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Du måste lämna in bilen på BMW för att ställa om språket till tex engelska, svenska finns ej.

Det är inte farten som dödar, det är smällen
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det som MÅSTE kollas är alla oljepumpsbultarna vid nästa oljebyte: Länk Länk Länk Länk Länk

Mvh
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Bra val med en E38!

Jag hade lite pill med att sätta dit lampan, mest för att man inte ser vad man gör exakt. Men inga verktyg krävdes.

Upp med lite bilder på åket :)

Mina bilar: Länk
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Man kan väl byta språk med carsoft-programvaran också vill jag minnas.

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Hittade gamla lampan och satte dit så länge det var busenkelt :)

Färddatorn får jag nog programera om på Bmw, har ej originalnavi :( Någon som vet priset om bmw kopplar in datorn?

Oljepumpsbultarna har jag tänkt på, även insugsmenbranet kanske skulle bytas tycker den går lite ojämnt på tomgång någon gång då och då..

Ingen som kan översättningarna på det som står i datorn från tyska till engelska/svenska jag fattar ju bara 3 av typ 100 saker som verkar finnas i den där datorn hehe Inte alls så enkelt som på en E39a hehe
Bo
12
Bocke
BMW-728 -96
Bmw-740 -01
Jag fick min 728-96 ändrad förra vecka till engelska. kostade 550kr i Östersund

Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Lämnade in min 750 -96 i Sundsvall. Fick språket bytt, omprogrammering till halvljusautomatik, kontroll av miltal, och omrogrammering av nycklar för 1000kr. Avläsning av felkoder i motor och växellåda ingick också.

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.