|
|
|
|---|---|
|
Hej på er Har en fråga om mitt originallarm som på senare tid har börjat spöka. Det larmar när det regnar! Kan dock inte framkalla en "larmning" genom att t.ex knacka på rutorna eller liknande oväsen, eller duscha bilen med trädgårdsslang/högtryckstvätt, men så snart det börjar regna lite mer än dugg så larmas det för fulla muggar. Har dödat sirenen för att inte få grannarna på mig, men visst blir man lite ledsen när det blinkar järnet på morgonen när man kommer upp. Vill helst inte lämna in den till BMW då det antagligen kommer kosta mer än det smakar. Har någon på detta eminenta forum någon som helst idé om vad som pågår? Att bilen är rädd för vatten har jag redan tänkt på så det behöver ni inte föreslå .. ;). MvH Dennis | |
| Kan ha att göra med soluppgång och nedgång, kan vara underliga reflexer eller nått annat fenomen. Min e39a har larmat tidigt på morgonen några gånger på sensommaren när den har stått under skärmtaket utanför garaget, och en gång vid solnedgång när solen ligger lågt,,, detta är inte utrett närmare men det har inte hänt nu på två månader, så vem vet??? RF | |
|
Hade på min gamla E39 liknande problem. Kan inte ge dig ngt råd, kolla om det finns felkoder, detta kanske kan ge dig vägledning. Gjorde i mitt fall ngr extra "låsningar,upplåsningar" för att motionera alla lås. Det hjälpte mig, i mitt fall tror jag det berodde på ett lås i bakdörren. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.