|
|
|
|---|---|
|
Är det värt att kolla denna M3:an?? Någon som vet något om den? Länk SECOND PLACE FIRST LOOSER | |
|
157papp? Herregud....överpris!, visst den är säkert i fint skick men vi snackar om en 12år gammal M3:a. |
|
|
Förvisso. Tänkte ju försöka pruta om det blir att jag ska kolla närmre på den ju. SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
|
En M3.a ska man betala en smula mer för om den är i ett toppskick,vilket denna verkar vara i.. Överpris>>Tja,visst...men är man pedant och vill ha en fin ej "sönderkörd M-bil" får man betala. Naturligtvis så måste man kontrollera vagnen ifråga ytterst seriöst om man är spekulant,men det tar jag för givet att M-bils spekulanter gör. Har man pengar och inte måste trycka ner det sista ur gröttallriken och inte bryr sig om "något tiotal tusenlappar" upp eller ner så varför inte? Mvh Janne. |
|
|
Lite så tycker jag med. Betalar hellre lite extra för en fin direkt. istället för att behöva lägga ner en massa pengar på att få den fin. Men lite borde den ju gå att få ner i pris tycker jag. SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
|
Klart att den ligger för högt i pris men, som många av er säger, är det en m-bil och "verkar vara" i fint skick... En M-bil är en M-bil. Själv kunde jag fått en cirka 40 tkr billigare Z3MC när jag köpte min men jag betalade efter skick och historik, ingen annat. Beror lite på hur man prioriterar... |
|
|
Kan ju bli dyrare om jag väljer att köpa en billigare som inte är lika fräsch. Hur lågt i pris kan man sjunka innan man ska oroa sig för mycket för skicket?? Ligger dom fräschare på typ 120-150 tusen? SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
|
Länk Den är lite intressant också? Vad tros om den då? SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
|
Den M3 GT ser grymt läcker ut på bilderna! Tänk på att ska du köpa en "väldigt gammal" M3 så se till att gå igenom bilen in i minsta skruv och kolla vanosen noga. Personligen skulle jag inte vilja lägga så mycket pengar på en så pass gammal prestandabil. Se till att ha en rejäl buffert för reperationen för det kan dra iväg rätt så bra på en M3:a. Ang M3 GT så hittade jag ägaren av en ren slump här inne på forumet. Går under namnet "Fricke" och han verkar inte gå i säljtankar direkt om man läser detta inlägg. =) Länk "har precis beslutat mig för att behålla M3an" MVH |
|
|
Högre priser innebär inte per automatik bättre kvalitet men i regel så får du vad du betalar för, helt klart. GT:n ser riktigt fräsch ut och personligen skulle jag visst kunna lägga de pengarna på en sådan pass gammal prestandabil - men då är det viktigt att historiken är överskådlig, att bilen är välservad och att bilen har hanterats som den ska. jag tycker du gör rätt i att leta efter en m3:a, du får så mkt mer för pengarna som inte går att beskriva förrän du har en... |
|
|
Jag var inne på Supra ett tag med. Men blev övertalad av tjejen och polaren om att köpa M3:a istället. Och när man väl tänker efter så fattar jag inte jag funderade på japanskt. Är det värt att lägga dom pengarna som 3,2:an kostar istället för att köpa en 3,0:a som kostar mindre då? Skilljer det såppas mycket på bil för att motivera det lite högre priset?? SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
|
Budda; Jag har ingen erfarenhet av 3,0:an men 3,2:an kan jag varmt rekommendera -kanske är jag lite "skadad" då 3,2 liters motorn som sitter i m3 e36 också sitter i z3 m coupé... =) Vad har du för budget, önskemål om färg-, låda-, inredning-, sv.såld/import etc..? |
|
|
Jag har tänkt mig max 150tusen. Vill ha en estorilblå.(helst) inget ovanligt färgval kanske. Ingen smg.Helst svensksåld.Skinninredning ska det vara. Frisk imotor låda och kaross så klart. Och orginal till utseendet.andra fälgar än orginal är helt okey. Taklucka är ett plus men inget måste. SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
| Budda80:Kan den här sv-sålda kanske va något för dig? Länk | |
| Verkade ha allt du sökte,men nu såg ja att de var smg-lådan...sorry | |
|
Ah, såg den också men smg-lådan var tydligen inte aktuell... Budda; Vi håller ögonen öppna! =) |
|
|
Låter bra det. Nej smg:n lockar inte. hade den varit lika snabb och bra som smg 2 hade det varit en annan sak. då hade den defenetivt varit intressant. SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
| Budda; Jag förstår dig - hade själv gått för manuell låda alla gånger! | |
|
Man har ju inte hör så mycket bra om SMG lådan i E36. SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.