|
|
|
|---|---|
|
Hej Som rubriken lyder är jag lite nyfiken på om någon kan svara på om detta är originalfälgar jag har till min bil? Se bild: Länk | |
|
Jag är inte helt säker men har inte orginal fälgarna m emblem under bmw emblemen?! Länk |
|
| det är sannolikt inte orginalfälgar | |
|
99% inte orginal. -Phil |
|
|
Titta på noga på ekrarna hur de ser ut på org fälgarna, färgen och djupet på fälgbanan. -Phil |
|
| kolla bredden också Länk | |
alain |
Ja, det är originl fälgar, jag har också likadana på min 530, Kolla på styling 65 Länk MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
alain: om du kollar på styling 65 på länken du skickade så ser du kanske att det är m-märken strax under bmw märket vilket det inte är på eric.and's fälgar. |
|
|
Hej Intressant fråga... Jag har 18-tums, likadana med m-märket under centrumkåpan. Alla jag pratat med, nästan, tror att det är original...men ikke... Jag vet för jag köpte dom nya och det enda som skiljer lite är att mina är något, något ljusare och har inte "instansningen" på fälgkanten...skitsvårt att se skillnad om man inte vet faktiskt. Men priset däremot var otroligt mycket billigare...fälgar samt 235/40-18 däck monterat och klart för 8000:- Förra året!!! Visst säger vissa...: Inte original...men det skiter jag faktiskt i...*ler* Frasse |
|
| 100% på att det är kopior. Kolla lilla ekern. På original är den mer sluten i ändan där den möten fälgkanten. Kopian har en större öppning. Jämför med originalfälgen i alain's länk. | |
|
Jag har M-märket på fälgarna men detsyns dåligt på bilden titta kl 8 från sentrum. Dock så fattas det ett märke på en av fälgarna, kan vara den fälgen. Riktigt duktiga piratkopior =) |
|
| Enklast är väl att kolla artnr på fälgen?! :) | |
|
Som Grandy säger så är det kopior. Dels så kan man titta på ventilen och sedan jämföra ekrarna till vänster och höger så ser man att dessa sitter tvärtom på kopian. Man ser även att dubbelekern som ser ut som ett "U" på kopian har helt raka ekrar medan originalet har ekrar som svänger något innåt. ___ //Ulf |
|
|
Fälgarna har sen tidigare ägaren blivit ovala och kantstötta. Någon som känner till nån bra firma runt om nyköping eller i sthlm som kan fixa till detta? Behöver man lacka om fälgarna eller kan de fixa till det endå? |
|
|
Finns en bra firma i Huddinge, södra sthlm, kommer inte ihåg vad dom heter men dom brukar annonsera på blocket så sök där på "rikta fälgar"...kostar ca 500 kr per fälg (utan lack) Annars finns ju svindyra Intera i Länna med lång väntetid och lång arbetstid medans huddinge-firman gör det över en dag. Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.