|
|
|
|---|---|
|
Har kört Carsoft programmet v 6.5 och fick fram en del felkoder:( Har ett annat program där jag kan se vad dessa felkoder anger men kommer INTE in i programmet så nu vänder jag mig till er läsare! Vet någon om vart (på nätet ,helst kostnadsfritt)där jag kan söka fram om vad dessa felkoder menas eller är jag tvungen att köpa ett nytt program? Om det finns någon vänlig själ här på Forumet som kan detta med Carsoft o felkoder och som har tid,vad är det för fel när det har kommit fram i Carsoft programmet dessa koder? AIRBAG Part nr:8374799 Inst.Cluster Part nr:8372359 ZKE/ZVM Part nr:837389 LCM/CCM Device nr:8372875 DME/DDE Part nr:1429861 Airco 8374951 I Carsoft programmet finns det olika förkortningar,vad anger dessa förkortningar på Svenska? BC/MID DWA ZKE/ZVM EGS EWS LCM/LM/CCM PDC CVM CAS ZGM RLS Tack på förhand! Och....Krama Varandra I Trafiken!! Bmw=Bil_Med_Wett | |
|
Det finns en knapp i huvudprogrammet som heter Help. Där finns beskrivning av vad förkortningarna betyder. |
|
|
Vilka är felkoderna? Ovanstående är partnumbers och de tyska förkortningarna på bilens olika moduler FP |
|
|
Det där är väl inga felkoder, det är modulernas art. nummer. Kolla istället "Status" på de när programmet jobbar, står det OK efter, är allt bra. Står det Error efter, då kan man läsa av respektive modul i taget, det är först då felkoden dyker upp.... Mvh: Zoltan Ps. Enligt Sveriges FASCISTSTATS värderingar är detta inlägg kriminellt!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.