|
|
|
|---|---|
|
Ibland när jag försöker starta bilen klickar de intye ens i startmotorn ... har nytt batteri med bra kräm i så de e inget sånt. sen väntar man en stund 1-30 min så startar den direkt... relä kanske? vilket i så fall?? eller nått helt annat? Kom gärna med förslag. pallar in te att bli stående längre ... Mvh | |
|
Välkommen! Solenoiden i startmotorn är sliten, byt eller renovera - snart kommer den att lägga av helt. Mvh |
|
|
ok tack så mycke ... e ju sjukt störigt hehe ,, skönt att veta ved de e iaf |
|
|
kan säga att de inte är solinojden ( dålig på att stava). Så kom gärna med fler förslag. ja gissar på oxiderat eller trasigt relä eller möjligtvis nå jordfel ... vet dock inte var. hjälp inlägg önskas Mvh |
|
| årsmodell på bilen? har den EWS? is så fall börja leta där, låter som typiskt fel. | |
|
Oj jag läste fel, jag tyckte du skrev att solenoiden klickade, men den klickar inte alls ser jag nu. Vilken årsmodell är det förresten? En diagnos på BMW för att utläsa felkoder är en bra början. EWS = immobilizer Några länkar om EWS och startproblem: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Hoppas nån av länkarna berör ditt problem. Mvh /Robban |
|
| Andra fel kan vara glapp i tändlås och dåligt chip/batteri i nyckeln... | |
|
Det är en 91:a första e 36 an ... har nån startspärr på den faktiskt fast den e en 91:a men den funkar och man hör ett klick när den e av osv. Ska prova att koppla startmotorn och solinojden till en startknapp imorgon så får vi se.. har läst dom andra trådarna men ingen med samma proble har löst de . bara saker jag redan provat =( Reläerna e kollade nu också men de hjälpte inte att byta. När jag vrider på nyckeln lyser allt och ser ut som de ska men startmotorn går inte runt. dock klickar de i relät och de e bytt med nu ,. väntar man nån minut igen så startar den sen ... skit skumt.. Får se om de funkar med knappen.. skriver hur de gick imoorgon =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.