|
|
|
|---|---|
|
Vad är den exakta skillnaden mellan "stora" och "lilla" Getrag? Och i vilken modell satt den "lilla" respektive den "stora"? | |
|
Hmm, vad menar du med stora och lilla? Det finns en mängd olika Getrag-lådor. Tänker du på E34 med M20 så hade 520 Getrag 240 och 525 Getrag 260 och där får väl isåfall 240 kallas för lilla. 260 är lite längre (3cm tror jag det var) samt kraftigare konstruktion (mer hållbar). Vet inte om 5-serien hade någon ZF-låda. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Tack så mycket för svaret. Är den stora mycket kraftigare eller tror du den klarar av ca 300hk? Har en 240 liggandes och tänkte använda den till min Volvo femma. |
|
|
Hur ser man skillnad på dom??? Finns det något nummer typ ?? Så man inte blir lurad om man ska köpa getrag 260 .. |
|
|
Jag kör getrag 260.. Har fungerat 2 sässonger med överladd! 320 hk i motorn på 1 bar. och nu 1.2 kg. Och den verkar ju hålla! En kompis kör med en Getrag 240 i en b230fk, 1,8 kg i ladd :) Har hållt för han med!! Pratade med en kille som hade en standard 325. .Han förstod inte hur min kunde hålla.. för han hade rasat 2 (Getrag 260) i sommar. Men då förstår jag inte hur man bär sig åt! |
|
|
Men egentligen borde ju en 240 låda hålla också lite då. Man får väl byta om den inte håller. Det står på lådan vilken modell det är. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.