AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
768

Fjärrnyckel problem funkar inte som den ska

Po
39
Power_740i
Äger en Bmw 740i -92
e32
hej jag har en bmw 740i e32 -92 jag har bytt batteri i fjärren och jag har initierat den och den funkar. men den räcker knappt 2 meter ifrån bilen. alltså den funkar inte längre bort än så. någon som vet vad som är fel?!

// Mettan
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har du provat från olika håll runt bilen ? kan ev vara nått som stör runt om kring tex.
Och är ju ingen större vits att ha fjärrnycklen räcka mera än 2 meter heller, förhindrar ju felupplåsning tex när du inte ser bilen.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag har för mig att jag läst att dom räcker inte längre än så. Det är ljusstrålar, inte radiovågor, så räckvidden blir begränsad. Har man fri sikt från nyckel till mottagare kanske det blir bättre.

/Mats J
Po
39
Power_740i
Äger en Bmw 740i -92
e32
när jag står vid förardörren så räcker den 2 meter max men om jag står bakom lr framför bilen så funkar det inte alls det värkar dåligt tkr jag. vart sitter senssorn? och det är frisikt

//Mettan
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Sensorn sitter väl i luftgallret på instrumentpanelen. Fri sikt betyder att nyckelns lampa skall kunna lysa direkt på sensorn, ingenting emellan.

/Mats J
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Som Mats skriver så är maxräckvidden enligt min erfarenhet kanske 5 meter om man siktar genom fönsterrutorna mot inre backspegeln. I starkt solljus verkar den gå sämre.

Sändaren är konstruerad för 1,35V kvicksilverbatterier som numera är förbjudna. Ersättningsbatterierna har 1,5V. Vet inte om det kan påverka men jag vill minnas att min gick något bättre med se gamla.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
Po
39
Power_740i
Äger en Bmw 740i -92
e32
det är fri sikt det funkar ju bara på sidorna knappt 2 meter bort från bilen. å det borde ju funka framifrån å bakifrån annars är det ju riktigt sunkigt

//Mettan
Infraröd överföring är ju en helt meningslös företeelse, någon har säkert provat att flytta filer mellan mobiltelefoner... Jag köpte en ir här på vårkanten för den hör ju liksom till, löjligt dyr, löjlig funktionalitet men ändock lite lite rolig att ha. Kompisen kör rutorna upp och ner på betydligt längre avstånd på sin e39a som inte använder ir-teknik.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.