|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har under den sista veckan haft lite spök med automatlådan? Det yttrar sig på det viset att när jag gör en kickdown vid snabba omkörningar så har motorn gått in i failsafe mode. Spelar ingen roll om jag har S eller vanligt läge. Stänger jag av bilen och startar igen så är allt ok, har kopplat bort batteriet för att "nolla" systemet men fenomenet kommer tillbaks så snart jag gör en kraftig acceleration där lådan behöver växla ned snabbt. Kör jag i normalt tempo så är allt frid och fröjd. Tips? Mvh Skalman | |
| Skall tillägga att detta handlar om e38 750 | |
|
Kan det vara så att lådan slirar mer än godkännt och då går den in i detta läge för att inte elda upp lamellerna fullständigt? Det är väl nödvändigt att läsa felkoder för att hitta orsaken. /Mats J |
|
|
Kopplade bort batteriet över natten då försvann lådans skumma beteende. Testade tidigare att starta om systemet med kortare bortkopplingar på ca 1 timme, men det var tydligen för lite. Lådan går som den skall nu, hur länge återstår att se. Något måste ju ha orsakat "felet", skall in på felsökning i morgon. Mvh Skalman |
|
| Har samma problem jag, hur gick det med felsökningen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.