|
|
|
|---|---|
|
Har ett jäkla vägljud från mina däck! Bilen är en M3 e46 från 2003 Däcken som är monterade: Bak: Conti sportcontact M3 255/35ZR19 (2,8 kg lufttryck) Fram: Kumho Ecsta MX 235/35ZR19 91Y (2,5 kg lufttryck) Ljudet kommer helt klart från Kumho framdäcken och har även hört att dom är någon variant av R däck som har ett ganska högt vägljud. För mig ingen bra lösning då jag använder mig av bilen dagligen o sällan besöker bankörningar. Vilka däck rekomenderar ni o vad kör ni själva med? Visst är det conti sportcontact M3 som är orginal däcken? //Leffe | |
|
Om du är nöjd med bakdäcken så tycker jag att du ska köra på samma däck fram. Man ska väl helst ha samma fram/bak så? :) // M.V.H. Daniel |
|
| Helt rätt att köra med samma däck runt om | |
| Michelin pilot sport är "orginal däcken" tror jag..... | |
| jag kör endast med michelin pilot PS2 | |
|
Conti Sportcontact 2 är orginaldäcken på e46 m3 och jag tror det är Conti däck som är orginal på e9X m3 också. Ett hett tips är att byta till 235/35/19 fram och 265/30 lr 275/30 bak. Ser förjävligt ut med 255 då fälgen är alldeles för bred för den däckbredden. Lycka till |
|
| Pirelli Pzero Rosso ska ochså tillhöra orginal däcken | |
|
Byt dina kumho ecsta. Har det på min bil. Har väldigt mycket vägljud jag också. SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
|
både conti och michelin sport versionen är inte av dom tystalåtna däcken men performance har sitt pris dock själv föredrar michelin ps2 om pengarna inte är en option |
|
|
Blir nog att byta till continental sportcontact fram. I och med att conti däcken bak heter Sportcontact "M3" så får jag för mig att dom är gjorda just för M3 = orginaldäck. Gynekologen Håller med om att det ser tokigt ut med 255 bak, dock har jag en del mönster kvar så det får bli 275 när dom e slut... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.