|
|
|
|---|---|
|
Undrar hur bra färddatorns bränsleförburkning stämmer egentligen. Jag har en 525 -02:a Har bara haft den några dagar så jag har inte hunnit räkna på förbrukningen. Nyfiken på hur exakta dom är. Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! | |
|
Det finns egentligen ingenting som säger hur mycket rätt eller fel det är på varje bil. Det kan visa för för hög förbrukning på en bil och för lite på en annan av samma modell. Mätaren visar ju inte den faktiska bränsleförbrukningen utan mängden luft som den suger i sig istället. På gamla hederliga E32 och E34 kunde man gå in och justera upp eller ner visad förbrukning i datorn men jag tror inte man kan göra det på nyare, iallafall inte lika enkelt. Hällre en gammal BMW än en ny Citroen C5 |
|
|
Nej jag antar det, man kan ju kolla då manåker en längre bit, för det som visas när man står på tomgång kan nog variera, har just nu en annan bil, som visar 1,8 på tomgång men så fort man åker ut på landsväg så åker den ner till 0,6.. och det där 1,8 kan variera ibland visar den 0,9 ja så skall man kolla så ska , man nog räkna ut efter tankning Bimmer |
|
|
Här har jag beskrivit hur man justerar på E39: Länk ___ Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.