|
|
|
|---|---|
|
är det någon som har haft eller har problem med att det hugger till när man släpper upp kopplingen för fort.släpper jag upp den långsamt så blir det ganska mjukt.men vem vill hålla på sådär med en så underbar bil att köra.det är en z3 2,8 00 roadster som gått ca 13 000 mil.har kollat bössningar i bakvagnen det verkar vara okej.hoppas någon kan hjälpa mig! | |
|
Nu ska jag göra ett erkännande.. Många tycker det är placebo och tjosan hejsan.. Jag chippade min för nån månadsen. Märkte inte någon direkt förändring i kraft.. men OJ vilken skillnad i körbarhet! Min kunde oxå hugga lite vid växlingar.. men nu är det helt borta. Som en ny bil nästan! Jag är skitnöjd även om det inte känns som bilen fått mer häst. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Jag tror att det kan vara relaterat till den strypning som finns på hudraulledningen för kopplingen. Det har diskuterats en hel del tidigare med benämningen CDV. Jag har själv ersatt min kopplingsledning med en tillverkad av UUC motowerks och det gör skillnad. Jag orkar inte dra hela problematiken med du kan läsa vad som står i min länk och dra egna slutsatser. Länk Riwa |
|
|
en fråga bara.sitter den ventilen inne i växellådan.eller kan man byta den utan att dra av växellåda. mvh mannen 47 |
|
|
Den sitter utanför. Man kan se den om man står vid luftburken och tittar förbi motorn ner mot växellådan. Om man vet vad man gör så går den att ta bort på 0,5h i en GDS hall. Det finns några olika utföranden och därför kan jag inte med säkerhet säga hur du skall göra för att bli av med den. Jag köpte som sagt en ny slang och lämnade till verkstad för att få det fixat. Jag har även läst att det går att ta bort endast CDV strypningen och föra samman röret och slangen utan denna då gängorna skall passa. Riwa |
|
|
Borde vara nr 21 i länken nedan. Länk |
|
|
Men jag tror att ventilen är till för att få ett lugnare ingrepp , så du skall nog inte ta bort den. Det är inte säkert att du har en ventil. Om du inte har någon så kanske du skall stoppa dit en ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.