|
|
|
|---|---|
|
Jag kör på E6an i riktning mot Mölndal och Ungefär i höjd med Ullevi ligger jag i högerfilen o håller ungefär 70 km/h. Till vänster om mig har jag en ung, blond och mycket välsvarvad kvinna körandes i sin nya CLK. Detta fångar givetvis min uppmärksamhet och jag vrider på huvudet och spanar in så väl bil som förare i en sekund eller två. Jag vänder snabbt tillbaka blicken och tittar framåt när jag i periferin ser något rött närma sig. Det en lätt lastbil som plötsligt gör en kraftig sidoförflyttning och byter fil på ett väldigt vårdslöst sätt, jag ställer mig på bromsen och bilen niger kraftigt samtidigt som man känner att ABS systemet går in och jobbar (E91 har rätt överdimensionerade bromsar). Missar lastbilen precis och på något vänster lyckas den blå 406:an som körde bakom mig att undvika en kollision. Jag hinner inte ens tänka orden "Jävla idiot" innan jag ser att den lätta lastbilen kör på skivan (!). Vänster framdäck saknas... först trodde jag att bilen hade smällt och nu studsat åt höger men fronten ser intakt ut. Letar lite med blicken och ser snabbt att ett löst däck rullar i vänsterfilen en bit längre fram. lastbilen stannar vid vägkanten och ut hoppar en kille med gul T-shirt och hästsvans och börjar springa efter däcket, kvinnan i passagerarsätet ser både rädd och chockad ut. Hela E6an stannar till, ett gäng bilar stoppar trafiken så att killan kan hämta sitt däck. Sensmoral: * Titta alltid i färdriktningen, oavsett hur snygg tjejen i bilen bredvid är ;) * Kör inte med lösa hjulbultar * Håll avstånd till bilen framför, man vet aldrig när han tvingas panikbromsa för en skenande lastbil. __ Min bil: Länk | |
|
Hej. Ja usch ja, sånt där är otäckt. Ett skenande däck kan ställa till bekymmer bara det. Skönt att det gick bra. Bayerische Motoren Werke |
|
|
Om ni hade krockat, hade den snygga kvinnan varit vållande då? =) There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Ännu en anledning till att kvinnor inte ska vistas i trafiken! ;) -- fjalar |
|
|
Ha ha ha, ja man kan väl vara överens om att vackra kvinnor besitter en oklanderlig förmåga att göra killar/män distraherade. :) Eller så är det fel på oss killar som tappar koncentrationsförmågan direkt när en vacker kvinna skymtas :) __ Min bil: Länk |
|
|
Jo...har mer än en gång tänkt tanken här i Umetrafiken t.ex vad som skulle kunna hända i vissa snabba vägavsnitt när många bilister aldrig har en tanke på att det skulle kunna bli "någon form av stopp" i trafiken pga havererad bilist,trafikant av annat slag osv... Bilisterna håller allt för ofta alldeles för lite avstånd till framförvarande och verkar ofta sitta och tänka på annat än att köra bil...Inte bra. Men bra Mugge att du fixade tillbudet så galant :) Mvh Janne. |
|
|
Tja, att köra in i en lastbil medans man har blicken på en tjej i en MB låter som ett rätt ok sätt att dö på ;), hellre det än att få ett tjockt gammalt rattfyllo i sidan. *obs ironi //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
På tal om udda händelser i trafiken: Länk __ Min bil: Länk |
|
|
Haha...ja j...ar....flygande älgar...Vad kan det bli härnäst? Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.