AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
669

540ia dör när ac stängs av

Le
16
Lenoos
540iA Touring -99
min 540ia -99 sjunker i varv på tomgång till runt 400rpm och kommer ibland tillbaka till normalt tomgångsvarv. men ibland kan den bara dö. och detta händer endast om ja trycker av ac:en eller stänger av fläkten helt

vet någon vad felet kan vara?
ga
201
gagge66
540iA -99
Hejsan! Hade liknande problem på min. Det var luftmassemätaren som var paj. Hände aldrig när ac:n var på. Då ligger ju tomgången högre. Bilen dog ibland när jag stannade för rödljus, eller höll på med fickparkering. Har aldrig hänt efter bytet av lmm.

Har du provat att dra ur sladden till lmm? Gör du det och inte märker ngt skillnad är den troligen paj.

Mvh T
Le
16
Lenoos
540iA Touring -99
ja ok. ja de kanske kan vara nått med den. men om ja drar ut den så får väl lamdan fel värden å då måste man väl nollställa den och?
ga
201
gagge66
540iA -99
Nej, man behöver inte nollställa ngt. När jag bytte så var det bara att plugga in den nya och köra. Det blev bra på en gång. Är den trasig så går den redan på "förinställningen", om inte så är det bara att plugga in den igen så ska det bli bra. Så det skadar inte att prova.

Kan kanske även vara vevaxelgivaren. Men då brukar det vara svårt att starta och så! Det problemet hade aldrig jag.

Mvh T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.