|
|
|
|---|---|
gagge |
vill veta allt som går att veta om turbo. jag har en 325 coupe e36a o ska köpa en turbo hade jag tänkt. enda problemet är att jag har noll koll på turbo o sånt. hur funkar turbon? va behöver jag byta eller förstärka, går den igenom besikning? hur mcke effekt? frågor som dessa vill jag gärna ha svar på... mvh gagge gagge |
|
Tjenare!! En turbo fungerar som så att den använder avgaserna i en turbin för att skapa ett övertryck på insugningssidan och trycka in mer luft. Du behöver inte byta eller förstärka något så länge du inte turbon laddar mer än 0,5 bar, annars får du börja kompsänka och kladda. Man kan säga att man kan höja effekten ca 25% utan att byta något. Fort ska det gå!!!! |
|
gagge |
min bil är chippad... har sett att detta ska vara negativt ur turbosynpunkt... om jag köper ett turbogrenrör, är det nåt mer jag behöver för att konvertara till turbo? isåfall vad? |
|
Länk Funktion före styling! |
|
|
gagge: Skaffa GIK Turbotekniks katalog, den har en liten teoridel i början. Sen skulle jag vilja rekomendera "Maximum Boost" av Corky Bell och "Turbochargers" av Hugh McInnes, dom går att hitta på www.bokus.se Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... |
|
|
Att tänka på är att det är så mycket mer än bara själva turbon du behöver. Sen är det ganska svårt med just turbokonverteringar av sug motorer eftersom det inte alltid finns färdiga grejer. Tycker du ska kolla upp allt du behöver inann du inhandlar en turbo. Mvh "Starre" |
|
|
Kolla in här.... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.