|
|
|
|---|---|
| Bytte klossar fram för ca. 2 år sedan till Mekonomens klossar. Kommer ej ihåg fabrikatet. Klossarna, samt skivorna ser bra ut fortfarande, men skriker som fanken i låga farter vid lätt inbromsning. Annars funkar bromsarna bra. Tips om detta tas gärna emot. Det ska väl inte sitta skrikdämpningsplattor där? | |
| Bilen i fråga är en E39 528 Touring -99. | |
|
Testa att kopparpasta baksidan av beläggen, men akta gummibälgarna :) Du kan också slipa kanterna på beläggen så de blir lite fasade. |
|
|
köp skrikdämpar plattor till. jag har provat med pasta..det var ok i 300-400 mil sedan började det tjuta igen.... schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
Hade också tjutande bromsar vid låga farter då jag hade bytt bromsar fram. Åtgärd: Köp skrikdämpningsplattor av gummi med självhäftande tejp på. Rengör vidhäftningsytan på bromsbackens yta som vetter mot oket mkt noga, med ex t-röd innan de klistras på. Kopparpasta är bra till mycket , men gör så att smuts lätt fastnar på appliceringsytorna. Detta tog bort tjutet och håller än idag, ca 1 år sedan bytet. Magnus |
|
| Tack för tipset. Har BMW egna skrikdämp plattor? Eller finns dom o köpa hos Mekonomen typ? | |
|
köp på mekonomen.spar pengar.. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
| Kan det vara så att BMW:s original klossar har nån typ av beläggning på cylindersidan för att ta bort oljudet. Kan det vara så? I så fall blir det original klossar snart. | |
| Jag misstänker att det är betydligt billigare på Biltema än Mekonomen: Länk | |
| Jag köpte på biltema, funkar alldeles utmärkt. | |
|
Jag köpte också från Biltema. 3M hade tillverkat dom, bromsarna tystnade. Testade med aluminiumpasta innan, men det funkade ej. Håkan |
|
| Härligt o höra. Ska fixa plattorna från biltema. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.