|
|
|
|---|---|
|
Jag har en Vortech V2SQ liggande i väntan på montering. Tänkte att jag skulle ge mig på att öppna den och kolla status osv. Finns det något speciellt jag ska tänka på om jag öppnar den? Vet inte riktigt hur det ser ut när man öppnar, om det finns packningar eller nåt som måste bytas då? | |
|
Tjenare. Jag renoverade min V2 för ett halvår sedan med nya lager och tätningar. Det är ganska simpel konstruktion faktiskt, man klarar det enkelt med lite mekvana och mycket tålamod. Men om den inte låter i lagrena eller läcker ut olja vid impeller axeln så skulle jag låta bli att skruva isär den. Det är väldigt lätt att skada lagrena vid isärtagning och impellertätningen är grymt ömtålig är av graffit. Jag har en manual som jag kan maila dig om du är intresserad. Skicka ett mail till mig skoglund_jesper@telia.com |
|
|
Ok, tänkte mest kolla skicket på den inuti. Kanske rengöra osv men de är kanske bättre och köra och sen renovera med nya lager osv om man känner för de vid senare tillfälle. Har själv inte kört med den så jag vet inte om den låter eller läcker än. Mailar dig angående manualen, kan va bra att ha. |
|
|
Jag hade helt fel för mig, antagog att det var en V2SQ pga att ESS säljer de nu men dte har visat sig att det är en Powerdyne SilentDriveBelt. En kompressor utan smörjning och istället remdrift. Väldigt smidig installation på de viset. Trots det behöver säkert den också service nån gång, någon som känner till vad som gäller för en sådan modell, jag hittar inte mycket info på deras hemsida. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.