|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Svårt att säga hur snabbt det går eftersom dagens bilar blir totaltdemolerade för ingenting. Med riskt att framstå som en idiot, vilket jag bjuder på, så har jag (utan närmare förklaring) kört in en bil i ett ganska hårt garage i 5kmh med resultatet av att bilen fick lagas för 40tkr (intryckt motorhuv, spräckt kylare, lykta, dimljus och massa annat gick åt helvete. Man lever och lär ;) |
|
|
Jag har en f.d klasskompis som tidigare körde taxi. Han nämnde vid ett tillfälle att han under en regnig dag hade snurrat 360 grader utanför Sahlgrenska (körandes neråt mot Linnéplatsen), eftersom rälsen var så hal. Jag kan tillägga att han inte är typen som vare sig kör för fort eller vårdslöst. Så du är iaf inte ensam om att ha fått sladd just där - om nu det kan vara någon tröst. death is guaranteed - life is not |
|
|
I princip varje dag hör man om ngn trafikolycka på radion, ganska hemskt. Men jag är nog faktiskt mer förvånad att allt flyter så fint som det faktiskt gör, med tanke på alla människor som kör ;) De flesta vet det säkert, men det är så att en bil som deformeras mycket och ser ut som en skrothög ofta har hög passiv säkerhet i sig. Med andra ord tar bilen smällen och de åkande klarar sig på grund av det mycket bättre. "Förr" kunde man köra in i vad som helst och det hände inte så mycket, med bilen.. Tiden efter en olycka är det viktigt att man känner efter väldigt mycket, speciellt i rygg och nacke. Har man den minsta känning så ska man in på sjukan för vidare undersöknig. Ju längre man går med en känning desto mindre kan man generellt göra åt saken när man väl kommer in. Många människor kanske känner ngt litet litet, men bekymmrar sig inte över det så mycket, som gjort för problem senare i livet! Mvh Gunnar. |
|
| Jo tänk på att försäkringsbolagen har något som heter 72 timmars regeln. Om du inte anmäler något skada, typ whiplash inom 72 timmar så får du ingen ersättning av försäkringsbolaget. | |
|
...this is really a sad story...hope you are fine, ...but as you point out "...who dares wins..." V-max |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.