|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Sådär ja. Nu har min Bimmer kastat in hatten. Fick en jävulsk sladd igår som ledde rakt in i en husvägg som tillhör Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg. Så nu får jag börja leta efter en ny. Artikel i Göteborgsposten idag: Länk Sorgband på för egen del... who dares wins... | |
|
Hoppas det gick bra med er två som var i bilen. Synd bara på bilen men det tillverkas ju bilar hela dagarna. Håller med på "who dares wins..." //JockeP |
|
Blykälkeraggaren |
Fy fan de där lät ju inte kul... hur gick de me dig då o passageraren då?? bilen ser ju ut inte ut att må så bra, men stämde de som de stod att ni skulle ha voltat?? Ö V N I N G S K Ö R Mvh. Richard |
|
Det var ju iaf ganska "rätt" plats att kracha på.. Hoppas det gick bra med er. corolla 40kW |
|
|
AJ AJ!!!!! //Cosmos "4000rpm = körglädje" E28 Registret #160 |
|
|
Hur uppkom denna "jävulska sladd"? Har en kompis som överlevde "en krossad cementbrunn och en knäckt telefonstolpe i en väldigt mosad Toyota Corolla modell gammal", något som såg ut att vara svårt att klara när man såg bilderna på vraket. |
|
518i slow mobil |
Aj satan... Hoppas ni/du klarade er iaf... Hur fort gick det då?? Liten bil för pengarna blev det... :) 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
|
Usch, hoppas som sagt det gick bra. Såna här krasher är ibland svåra att förklara för polis/försäkringsbolag , men finns det inga vittnen så............ Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Det kan ju alltid ha "sprungit upp en kanin eller något annat djur på vägen som man reflexmässigt har väjt för"! ;) Åtminstone om det inte finns några vittnen till händelsen. Mvh |
|
|
Föresten, Uhlmann tur att det gick bra trots allt med dig! Se det ur den positiva synvinkeln att inte alla klarar sig helskinnade ur en sådan smäll. Mvh |
|
|
Hmm... signaturen är väl tveksam efter detta? "Who dares wins" Verkar lite omoget och sumpa bilen på det viset om det nu inte var en "kanin" Sladdar är väl till för att parera? Hoppas ingen gjorde sig illa iallfall. Surfa in på beam.at/bimmer |
|
|
För det första så utnämner jag härmed mig själv till veckans "ärkenöt" och för det andra så får jag väl förklara hur det hela blev så fel. Det var som så att igår så regnade det ganska friskt här i Göteborg och som alla vet inkl mig själv är att vid regn så blir rälsen till spårvagnarna såphal. Jag kom körandes uppför backen i vänsterfilen utanför Sahlgrenska i ca 40-50km/h pga all rusningstrafik. I den filen ligger det tredubbel räls som jag utav nån anledning körde på utan att tänka det minsta på att det är snorhalt just där. Jag skulle just byta fil till den högra för att i nästa kors svänga höger. Swisch säger det bara så går bilen på bredden och bränner rätt över cykelbana/trottoar och frontar huset plus att två ventilationsrör som sticker upp vid trottoarkanten går rätt in igenom turligt nog vänstra bakdörren. Min kompis klarade sig undan med en enorm huvudvärk. Men jag har fått en skada på nacken. (6:e nackkotan). Först var det tal om en operation men efter nogrannare kontroll utav röntgenbilderna så har jag nu "bara" en stel krage runt nacken. Jag rattade allt vad det gick för att kunna parera sladden men förmodligen var jag lite för sen i reaktionerna för att klara upp det. Eftersom det är aut-låda på bilen och det var uppförsbacke så kan det oxå ha varit som så att den växlade ner samtidigt som jag ska byta fil. Så nu blir det till att kämpa med f-bolaget ett tag innan nästa BMW drabbas utav mig. (signaturen kommer dock att leva vidare) :O) who dares wins... |
|
|
Bilen voltade inte. Taket var helt och vindrutan var oxå hel... who dares wins... |
|
|
Skönt att ni fick så förhållandevis lätta skador! De som aldrig kraschat en eller flera gånger, och som är bilintresserade, är nog mycket lätt räknade. Vi är ju inte mer än människor, och människor är ju som bekant allt annat än perfekta. Tycker inte du skall klandra dig själv alltför mycket, jag hade säkert gjort samma sak/haft samma otur själv :-)! let the Best Machine Win! |
|
|
Jag såg notisen i tidningen i morse. Snygg bil! Eller rättare sagt, den var snygg... Men det är tur att ni klarade er! Men blir det skroten för bilen nu? =( MVH Niklas |
|
|
Japp det blir skroten, för räddningstjänsten klippte av b-stolpen plus att bottenbalken på vä sida är helt krokig... who dares wins... |
|
| sorgligt å höra alltså=( | |
| Vill inte vara elak men, eftersom jag åkte förbi olycksplatsen tycker jag inte att dina uppgifter verkar helt korrekta Uhlman, tex var det ganska långt från uppförsbacken olyckan skedde och för att få sladd vid ett filbyte på det ställe du pratar om bör man ha kört väsentligt fortare än 40-50 km/h. Har kört mellan filerna där i många år i alla väglag. | |
|
Det är möjligt att backen mer eller mindre hade tagit slut. Eftersom klockan var ca 16:00 så fanns det inte en chans att köra fortare pga all trafik. Det är möjligt att jag gasade på precis när jag bytte fil och kör man då på den blöta rälsen så har man noll vägfäste, vilket jag tyvär inte tänkte på just då... who dares wins... |
|
|
Tjenare. Skaplig smäll. =) Ingen är väl så dum att om denna kört "lite" för fort skriver det här. Det kan ju användas som bevisning. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
bumper> Ett pseudonymt erkännande på internet duger inte som bevismaterial. Fast det finns ju dumma försvarsadvikater så inget är omöjligt i svenska domstolar. MVH KJELLEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.