AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.656

M3:a -02 med 14 ägare

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Impulsköps-jävulen flög nästan i mig innan jag upptäckte att bilen, se länk...

Länk

har 14 ägare sedan 02, dvs mer än väl 2 ägare per år.

Givetvis ska man inte alltid generalisera, men är det värt att ens beakta en sådan bil? Om inte annat lär den ju vara hopplöst svårsåld den dagen jag själv vill sälja.

BeNnaN
Mercedes E300de 2019
BMW 120i M-pkt 2019
Det låter inte bra med så många ägare på så kort tid.
Säkert en massa som köpt den för att köra den under sommaren och sedan sälja den. Kan även vara många bilhandlare som haft den och verkliga antalet ägare kanske är mindre då.
Men sedan får man tänka också att bensinpriset blir inte billigare i framtiden samt att den haft många ägare så risken är att du kanske står där med en fin m3:a som ingen vill köpa.
Det är inte lika många köpare av m3:a som en volvo precis.
Men det är i slutändan ditt beslut som gäller.. den kanske är välskött trots alla dessa ägare.

Min bil:
Länk

Kollade på vv's sida, och undrar en sak:

"Senaste EU-regbevis del 2: 2008-05-16"
Kan det vara att senaste ägarbytet ägde rum 16/5?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Det beställdes ett nytt regbevis det datumet i vilket fall som helst, men troligt är också att det vart ett ägarbyte.
Beställ utdrag till din fax så ser du de 3 senaste

/Mats

Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Åk å kolla på den och få ett intryck. Jag har åxå en del ägare på min M5:a från 99 och var åxå lite skeptisk innan jag for å kollade på den. Skicket var/är superbra och det visade sig åxå att det var en massa bilfirmor som vart inblandade.

Dan Helsingborg
Kör BMW M5 igen och Audi A4
Den måste väll inte vara dåligt skött för att det har varit många ägare eller???
M3 orna är grymt snygga iallafall
mvh krille
Min har haft 10 ägare på papperet men är garanterat en av de finaste M3 E46 som finns, vet det då jag kollade måååånga innan jag köpte min, åk och titta på bilen, det kan vara en bra affär, den ser ju fin ut på bilderna men kolla upp den INNAN du köper den, och då menar jag Aktionerna t.ex vevlager och andra saker som ägarförhållanden och service mm.

/Micke

Länk
Det har varit någon "Eddie" som sålt fler M3:or i göteborg förut vet jag, kanske handlar med bilar, behöver ju inte vara något fel för det men kolla upp bilen innan affär.

/Micke

Länk
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
När jag skulle köpa min M3'a, som också har ganska många ägare på pappret, så ringde jag till en trevlig dam på Vägverket och förklarade läget. Vips så hade jag på mailen fått total ägarhistorik på bilen sedan första reg-datumet i Sverige.
Därtill så bad jag att få med av- och påställningsperioder för alla dessa år (för att se om den kunde tänkas vara vinterbrukad)

Det kan ju mycket väl vara så att det är kreditgivare, bilhandlare m.m som varit inblandade och därav "förstört" ägarantalet... Kolla på bilen, behöver inte vara någon rishög bara för detta! Ring upp gamla ägare och fråga om deras åsikt... Många brukar vara väldigt givmilda och berätta om varenda liten skruv som var lös eftersom de inte längre har med bilen att göra.
Just denna M3an tittade jag på för ganska exakt 4 år sedan. Då var den kanonfin utan något att anmärka på förutom priset som var strax under 400'...
OT:
Mats99, du har inte bild/er på din M3a? Är nyfiken på hur snygg en M3a är i vitt... :)
Har visserligen sett någon Usa-bil, men ingen i Sverige...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Är detta "Eddie" som bytt till "Eddy" nu? Trodde denna skulle säljas ganska fort om det nu är samma vill säga och att den är så fin som utlovas i annonsen.

/Micke

Länk
Ops glömde länken: Länk

/Micke

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.