|
|
|
|---|---|
|
jag bytte nyligen bort min alpina b3 3.0a mot en m5 3.8 och fick förvånansvärt redan se den på blocket till ett ganska högt pris! tänkte upplysa den som kan va intresserad =) jag vet även allt om bilen så jag sitter på diverse information! Länk | |
| Ser riktigt fräsch ut! Varför kan killen redan vilja göra sig av med den..? | |
|
den var väl fräsch och fin. men kanske inget samlar eller utställlningskick. en omlack är ju behov pga en del dörruppslag och större bögel på förardörren och repor som inte försvunnit från de 2 poleringar jag kostade på den. vanosen lät oxå. och så kunde den växla lite små hårt på 2an. backsensorer, stolsvärme och telefon var även ur funktion och bromsarna behövde väl en liten renovering. knappen för uppväxling var väl med lite småglapp och pixelfel i displayerna för oljetryck, temp osv. men motorn går kanon och den var otroligt pigg då man jämfört med en del m3or o så. och motorn hade fantastiskt fina kompvärden vilket tyder på jämna oljebyten med rätt olja och varmkörd som den ska. jag har inte en aning om varför han ska sälja den. enda anledningen till att han ville byta sa han var för att han hade fått 10 mil till jobbet eller nåt liknande. då alpinan går köra på 0.8 och m5an inte under 1.1. tur att inte jag känner mig så missnöjd och vill sälja den första jag gör iaf... var tvungen att nappa på m5an då pga av skicket o ville ha nåt lite råare åk. men saknar alpinan också, det är en riktig lyxkryssare med mycket lullu utrustning för en e36a! |
|
|
Aha, så det var så den såg ut - tycker faktiskt den ser riktig fräsch ut men bilderna kanske ljuger..? |
|
| om man säger så, den var gammal och småsaker finns ju på de flesta äldre bilar som rullat 22000 mil. helhetintrycket var riktigt bra. men mycke småsaker man kan irretera sig på som ovanligt mycke dörruppslag och mycket stenskott. det ringde även en finländare igår som var intresserad av bilen och ville höra med mig o veta allt jag visste om bilen. så det är ju bäst att lägga upp en tråd så här för de som skulle kunna vara intresserade. undra om han ångrar bytet... | |
|
Även jag hittade min gamla Alpina på blocket. Den ser inte lika fin ut som när jag hade den :( Länk Liten film på E18 enköpingsvägen Länk :) |
|
| jonasjonas: såg att de var en manuell. testade du någon gång mot m3or och så? hur tyckte du den gick om man jämförde med en m3 3.0a? | |
|
Tyvärr provade jag aldrig mot någon M3a, däremot jagade jag en Audi S4 B5 som fick det duktigt svettigt. Vet inte hur de står sig mot M3 3.0? Är ju bara 240 hk i B6an. Klart den roligaste bil jag haft, kostade på den närmare 20k innan jag sålde den för 60k till nuvarande ägare. Ångrar att jag sålde den... Så här såg det ut när jag haden den. Länk |
|
| iaf tyckte jag min hängde på m3or relativt bra trots automat och tyngre än m3orna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.