|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Har en 328 E36 -96a och efter olje oljefilter och tändstifts byte så misständer den ibland man hör det framförallt på tomgång. efter att man kört den varm. men även kall. när man startar den kall så hörs inget men efter du körte en en minut och stannar och har den på tomgång så börjar det lite svargt sen mer och mer. det är osymetriskt också bland kan den bluddra massa och bland massa. jag hade den uppkolpad i datorn men hitta inga fel. sen bytte tendsift igen köpte ngk på bmw sådana som satt innan och det är lika dant. har mätt alla elektrod avstånd och samma fel fortfarnade. jag vet inte vad jag ska göra. har kollat alla tips som jag hittat på Forumet med olj ai tändstiftshål mm. testa att dra ur kontakten ur spolen en efter en och och lyssna efter misständingar men den verkar misstänada ändå svårt att höra men tyckte jag hörde lite miss tändingar. den går kalas bra när man gasar mm men holler man jämn gas på typ 1000v så hör man bluddrandet. det skakar till i bilen också när den misständer. vore jätte tacksam för svar. dom på bmw viste inte vad det kunde vara. efter som jag varit uppkoplad redan och man såg inget då så kunde inte dom se något häller. ///MVH Micke | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.