|
|
|
|---|---|
|
funderar på och plocka bort motorn från min m5 och sätta ditt den i en e36 coupe någon som vet vad som behövs och vad e det för växellåda man ska använda.. Jonas M-power | |
| Du lär ta den komplett med drivlina från m5an.Sen behöver du en komplett bakvagn från M3an eller Alpina B8.Sen lär det ju bli en hel del special.Lättast är kanske att kolla på en B8 och se vad som är ändrat där angående motor instalationen. | |
|
Pengar o en massa kunnande om hur man bygger "special-bilar"...eller bara ännu mer pengar:-) Blackbeard punkt se...För oss som surfar på fler ställen än nätet:-) |
|
| Köp en B8 istället, det blir billigare. Alternativt hitta en B8 med rasad motor o sätt i din M5 motor i den, det är hur mycket jobb som helst att konvertera en standardcoupe. Har du förresten kvar min gamla B6 2,8? | |
|
Hartge säljer väl kovnverteringskit? / Mvh Jimmy |
|
| Naj jag sålde b6:an.. Har du nån länk till hartage.. | |
|
Länk /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
var nån dansk här på forumet som hade en m3 e36 med m5 v8 s62 motor. |
|
|
Hej! Såg i bilsport att schmidemann hade tryckt ner en s62 motor i en e36 compact. Kolla med dom så får du nog svar. MVH John |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
Daniel "Limmet" Liimatainen har ju gjort det i en e30!! så det borde ju gå i en e36 Länk |
| Tjena Jonas. Kommenterade sist du ville sätta ner motorn i en e38 men nu är du nog inne på ett roligare spår. M3 med rasad motor eller b8 är heta tips om du inte vill bo i garaget under ombyggnaden. Du verkar ju riktigt taggad på att göra något roligt med motorn men för fina m5 motorer som gått ca 10000mil får du ca 50000kr för inkl låda. Och bilens karros skall du la ändå lyckas sälja för 50000kr. 100000kr är det inte roligare att lägga dem på att köpa en m3 3,2 istället och kanske kompressormata? :P Va du än gör kommer det nog gå undan hör jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.