|
|
|
|---|---|
|
Hej! Laddningslampan började lysa hör om dagen på min 540 -99 tänkte genast att det måste vara generatorn som lagt av. Ringde till BMW för att kolla om det kunde vara något vanligt "enklare fel". De sa då att det var 50/50 att det var generatorn eller batteriet. Jag har ej hört förrut att ett dåligt batteri kan göra så att laddningslampan börjar lysa men större under har väl hänt. Vad säger ni? Jag måtte upp spänningen när motorn var igång och den låg då på 10,7! V alltså ingen laddning. Jag kollade som hastigast över anslutningarna och de verkar ok. Finns det något mer att kolla innan jag river bort generatorn för renovering? Hade tänkt att försöka lämna in den först på en renovering då en utbytes går på ca. 10000:-!, men det kanske blir lika dyrt med en renovering beroende på vad som är fel. Mvh. Bjarre | |
|
Om du har runt 10-11V så indikerar det som att en cell i batteriet kortslutits = 2V mindre än normalt. Prova med friskt batteri, om spänningen går upp runt till runt 14V med motorn igång så är allt OK. Om inte så är generatorn i behov av översyn. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.