|
|
|
|---|---|
|
Läste i en annan tråd om en kamrat som bytt till Volvospridare. Någon som har koll på möjligheten att göra sammalunda, men istället använda 6st spridare från en 535i -90 som jag har liggandes? Det handlar tydligen om att spridarna skall ha rätt motstånd samt ge x% mer. | |
|
tjipp å hej! de e ja som e kamraten me volvo-spridrna ;) kika upp bosch-numret på dina nuvarande spridare på tex bildelsbasen om du inte orkar masa dig ut till bilen å lyfta på locket, sen e de bara att leta sig igenom alla miljoner spridarlistor om hur mycket dina orginal flödar, lägg på 30% till på de å så har du hur mycket dom skall flöda minst för att funka me e85! sen kika upp hur mycket dina 535-spridare flödar å vilken resistans dom har å å ligger de nära så grattis de e bara å byta å sen åka å tanka! Mvh Patrik |
|
|
Tjena Patrik! Har förstått att det är du som har viss koll på läget! Inga problem att kolla befintliga spridare, har Boschnr:0280150415, BMWnr: 13641730060. Spridarna till min gamla 535i-90 skall ha BMWnr:13641726988, skall i kväll kolla upp även Boschnumret. Mitt bekymmer är att hitta lämplig spridarlista! Har försökt på nätet men inte kommit rätt, tips mottages tacksamt. mvh/Gunnar |
|
|
spridarlistor: Länk Länk den sista ser du även vilken bilmodell dom sitter på |
|
|
Suveränt! Heders!! /Gunnar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.