AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.178

Kan man larma på en E46'a med ruta eller lucka öppen ?

Mr
32
MrLynx
330Ci M-sport Facelift -03
Jag undrar om man kan larma på bilen med fönster eller taklucka helt eller delvis öppna ? Det vorefint om det gick nu när det är 30 gr varmt... Någon som testat om det går ?
Jag vet att det går att larma bilen med rörelsevakten av.
Det sitter originallarm i bilen.

Jeep Wrangler 4,0 -91
Galant Avance V6 -01
Gillar jag sexor eller ?
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Visst går det att larma bilen med både fönster och/eller takluckan öppen.

// M.V.H. Daniel
Mr
32
MrLynx
Jag menar alltså om det går att larma på med rörelsevakten när man har öppna fönster.

Jeep Wrangler 4,0 -91
Galant Avance V6 -01
Gillar jag sexor eller ?
I instruktionsboken står det att man ska koppla från kupéskyddet om fönstren eller takluckan lämnas öppna när man lämnar bilen. Det kan vi väl tolka som att kupéskyddet aktiveras som default även med öppna fönster och taklucka.
Dock står det också att en förutsättning för att kupéskyddet ska fungera perfekt är att fönstren och takluckan är stängda.
senast jag provade gick larmet 2 minuter efter jag drog...

jag satt i för sig vid ett cafe bredvid bilen då jag satt o lekte med nyckel knappen då man tar ner rutorn, sen larmade jag... folk gick förbi och den började tjuta.. så vet fan om det är bra att göra så...

däremot larmade jag in mig i bilen en gång och satt o drog på ratten samt försökte skaka om bilen lite...inget jävla larm gick....

vet inte hur bra larm bmw har egfentligen
Ci
531
CiM
325ciM-04
jag öppnar takluckan och sidorutorna bak för cirkulation av luft när det är så varmt och larmar på bilen. har inte haft något problem med den.
om mängden luftmassa inte ändras p.g.a att man sticker in en hand eller något, så borde larmet inte gå.

bara o prova
Mr
32
MrLynx
Öppnar du luckan helt eller tiltar den ? Jag får prova lite hemma på gården.
Ringde BMW och han jag pratade med sa att om rutorna är nere så räcker det om någon kommer närmre än ca en halv meter så löser det ut.

Jeep Wrangler 4,0 -91
Galant Avance V6 -01
Gillar jag sexor eller ?
Ci
531
CiM
325ciM-04
oftast tiltar jag luckan. det där med vad killen sa har jag lite svårt för, för att larmet har inget rörelsedetektor, och från halv meter påverkar det inte lufttrycket i kupen,, men för skojs skull ska jag prova det.
Mr
32
MrLynx
Jag trodde att larmet har rörelsedetektor..det känner väl av om någon kommer in i kupe'n ?

Jeep Wrangler 4,0 -91
Galant Avance V6 -01
Gillar jag sexor eller ?
J.B
Kanske beror vilken typ av larm man har ,,(Om BMW anväder sig av olika leverantörer ?? ), var sensorn sitter ??? . om det bara är kross sensor ,,tryck sensor eller både och ?
Jag har båda rutorna helt nere och larmat utan problem

J.B
det ända alarmet gör tror jag är att om du larmar bilen så kan du göra vad fan du vill med bilen utan att larmet går.. men så fort du har öppnat dörren utan av larma så går larmet
Mr
32
MrLynx
Jag testade att larma bilen med öppna rutor, det började tjuta efter bara ett par min när jag gick runt bilen, så det går inte. Med ventilationsrutorna bak och takluckan tiltad så går det däremot bra.
Hur funkar "kupe'skyddet" som man ska avaktivera med öppet fönster och larm på i övrigt (2 tryck på nyckeln enl min instr-bok) ?

Jeep Wrangler 4,0 -91
Galant Avance V6 -01
Gillar jag sexor eller ?
Ky
32
Kylarn
545iA -04
Vid den andra tryckmingen måste man hålla knappen intryckt tills larmindikatorn lyser med fast sken (inte bara blinka till). Obs att indikaoirn återgår till blinkande status ganska så snart.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.