|
|
|
|---|---|
| jag har 2st högtalare som jag tänkte sätta i hatthyllan, och sen har jag en baslåda som det sitter ett slutsteg på.. nu tänkte jag koppla in mina högtalare, ska de in i slutsteget då eller ska de fram till mp3spelare? för jag skulle köpa sladdar och sånt för att koppla in det i slutsteget, då sa han försäljaren att jag inte skulle de för att jag kunde spränga det eller var han sa...? har han rätt eller ? sj har jag hört att man får bäst ljud genom att koppla det via slutsteget... | |
|
Visst stämmer det att man kan spela sönder högtalarna om man kopplar dom till ett slutsteg, men du får absolut bäst ljud om du kopplar dom genom där... Dock gäller det att man ställer in slutsteget så att detta inte händer... Ett tips som jag brukar göra är att ställa in slutstegets volym så att när stereons volym är i bott låter det fortfarande bra... på det visset behöver du inte oroa dig för att spränga högtalarna Mvh Christian |
|
| Frågan är ju vad det är för steg som sitter på baslådan och om det isåfall kan driva fler högtalare än de som det redan driver? | |
| Är det en aktiv baslåda du har eller är det ett vanligt slutsteg som man har satt fast på baslådan? För att kunna koppla både baslådan och högtalarna behöver det vara ett steg med fler än 2 kanaler på, annars blir det väldigt svårt att får det fungera... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.