AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
798

Farsans 540 iA e34 startar ej när den är varm

Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Hej, som rubriken säger, så inträffar detta när man kört bilen varm ett tag stänger av den och försöker starta den igen...vi funderade på om det är batteriet? All el fungerar som den ska när man slår på tändningen men när man ska vrida på motorn händer inte ett smack..

Man måste vänta ca 20-25 minuter innan den kan starta..och då startar den utan att klaga så att säga..

Har hört en pllare som hade en twingo som uppförde sig på samma sätt o han hade bytt nån form av relä eller givare och det hade hjälpt..

nån som varit med om detta?

MVH Rickard
Visa användare
28
h27
540iA Touring -95
Hejsan,
Jag trodde att det var bara jag som hade det problemet i hela sverige men ack så jag bedrog mig.Jag har en 540ia touring 95a.
min kan även krångla när en är kall.även varm.som tex igår när jag skulle åka till skroten och köpa ett handtag till sambons saab så skulle jag ta bmw startade som vanligt men den går ej på tomgång för att min LMM är slut.Jag slog av motorn och drog ur kabelm till LMM för då går den på nödprogrammet (tomgång har jag då).Jag hoppade in i bilen och skulle starta men TJI fick jag Helt tok DÖD alla lampor lyse men inget snurrar.Jag tog saaben till skroten.En timme senare skulle jag starta tysken igen och då snodde den runt några varv men batteriet hade dragit ur på något skummt sätt.Jag hoppas att ni löser detta irriterande fel för jag har inget svar på det.MVH micke

Bromsen är fartens värsta fiende
Visa användare
28
h27
540iA Touring -95
Hej igen
Jag har snokat lite och kommit fram till att man bör ha ett helfräsht batteri!!!
Och jag har hittat felet på min bil. det var röret som går till membranet som sitter bak på insuget som hade lossnat.tog nog lite för mycket luft då hehe
mvh micke

Bromsen är fartens värsta fiende
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.