AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
718

SKRAMMEL

ke
30
keo
525i-92
Hej det är något som skrammlar i den bakre ljuddämparen på min pärla. Är jag tvungen att byta dämparen eller har någon något tips.Det är inget fel annars på den.
MVH Keo

KEO
markus00
tyvärr så är det nog dämparen som är kass...
**
153
**Bure
520da Touring-06
750ial-89
D finns de som fått sten i burken.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Är du säker på att skrammlet kommer ifrån bakre ljuddämparen? Det kan vara andra saker som spökar också, någon bussning eller liknande kanske.

//Schnitzer
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Det kan vara så att innehållet i slutbruken är sönderrostat, ganska vanligt. Det syns inte på ytterplåten att burken är slut.
Det brukar märkas att ljudet blir "bullrigare " vissa
gillar detta, dock inte jag.
Byt slutburk, kan rekommendera Walker avgassystem.

NoFear
<¤¤00¤¤>
Walker? kan det vara något om du vill ha ett långlivat avgassystem?. JAg trodde det var budget budget.. Just slutburken är den som lever ett tuffast liv och varför inte försöka hitta en rostfri eller något åt det hållet iallfall. Vill du ha lite goare ljud i bilen så finns det ju satser med både ljud och rostfritt material.

Surfa in på beam.at/bimmer
Med ett walkersystem hinner aldrig innehållet bli sönderrostat eftersom det redan rostat sönder i gavlarna där rören är fastsvetsade. Håller ju bara ett par år. Eftersom feritta inte hade system till min kärra förra våren hängde jag på ett orginal. (Det skulle dock komma rostfritt under 01.) Det enda som kan slå orginalsystemen måste vara rostfritt känns det som. Föresten så är inte orginalsystemen svetsade i skarven mellan mittreburk och bakreburk längre. Kolla om det även gäller 525.

----------
Historik:
1602 -72
320 -77
520i -83

Mvh LEF
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.