|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej, är det ngn som lyckats beställa små lagliga skyltar från vägverket? ringde å skulle göra de men bmw fanns inte me i deras "listor"... måste tydligen skicka in foto på att skylten inte får plats på fronten.. vore intressant å höra om ngn har en iaf:) | |
| Funkar inte. Försökte få liten bakskylt pga USA-baklucka. Nobben! Beställde en liten skylt från annat företag. Vad gör man. | |
|
Vore trevligt om det gick. Jag har en Galant Avance som jag lyckades få liten skylt fram till. I kofångaren fram så finns ett urtag som är mindre än den stora skylten som satt där tidigare. Jag fotade och skickade in men fick avslag, dom skrev även att det inte gick att överklaga. Då letade jag reda på två andra likadan bilar som hade fått liten skylt, skickade in regnummer och all och till sist så fick jag igenom det ! Kul att kunna knäppa vägverket på fingrarna ! Någon med E46'a här som fått liten fram eller bak ? 330Ci M-sport Facelift -03 Jeep Wrangler 4,0 -91 Galant Avance V6 -01 Gillar jag sexor eller ? |
|
| Vad spelar det egentligen för roll om man har liten eller stor skylt? Finns ingen logik i det! Kan en stor van få ha små skyltar både fram o bak så varför kan inte en "vanlig" bil få ha det? Huvudsaken är väl att man har en skylt, eller? | |
|
Om där finns ett urtag för en liten skylt i kofångaren så är det väl bättre att få en liten slylt i det än en stor utanpå, eller ? 330Ci M-sport Facelift -03 Jeep Wrangler 4,0 -91 Galant Avance V6 -01 Gillar jag sexor eller ? |
|
|
Sök på DAN290 en E46 330XI av USA-modell den är godkänd med liten regskylt fram/bak, alla mina 7st 540i E34 är/var godkända med liten regskylt (en är avregistrerad eftersom den gick på export till Tyskland). Stephan |
|
|
Hörru Biggan, ehh, carlsson86 menar jag... ;) Spana in denna länken, inte godkännt av VV såklart men snarlika skyltar som är reflekterande, har chassi- och regdatum samt samma mått som vägverkets små skyltar. Länk Kööööööp, vi kan dela frakten? ;) Bättre mer piss i Nilen, än massa barnkiss i Bilen... |
|
|
vi kan ju kika på det nilserik;) |
|
| Jag har en E34 godkänd med små skyltar samt en E39.... | |
| e34brilliant: Försöker få liten skylt till min e39, om du vill lämna, vad har du för reg-nr ? | |
| caddie; Är din import? Om ja, då går det annars inte.. | |
|
Stephan735i; Tack för svar. Bilen är import, reggades i Sverige 001228 så det är ett tag sedan. Får ringa och tjata. Varför finns byråkrati !!!! |
|
|
Finns det nån som har eller har sett en E38 med liten skylt ? Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm.. |
|
|
En jag känner har tillverkat en egen skylt fram till sin E46 M3. Han hade kollat upp vad som krävdes. Enligt honom var skylten tvungen att vara av ett speciellt reflekterande material (kommer inte ihåg vilket) samt. ha chassinummer instansat. Den har han sedemera fäst i "gallret" under stötfångaren. Han har heller aldrig blivit stoppad eller bötfälld pga skylten. M.V.H Dennis |
|
|
Jag pratade med vägverket för någon dag sedan, det verkar vara totalt omöjligt att få liten godkänd skylt på bilen. Det är polisen som sett till att det blivit på detta viset, de hade ibland svårt att läsa skylten. Har också funderat på att köpa en liten skylt men vill veta hur mycket böter och dyligt det blir om polisen tar en, samtidigt ser jag det som en utmaning att skaffa skylten från vägverket, för övrigt var han på vägverket mycket bra att prata med. |
|
| Varje dag ser jag ffa vans o även andra bilar med små skyltar. Svårt att läsa vadå? Alla poliser är väl inte synskadade eller ordblinda? | |
|
Enklast är att beställa en "eftermarknads" skylt i samma storlek som VV´s lilla. Sen sätter man sin vanliga stora över den lilla på besiktning bara.. TMOlson eller Prodecal eller vad de heter gör bra kvalitet i aluminium och plast. Köpte från dem till hojen och jag ser f*n ingen skillnad jämfört med VV´s egna "små" skyltar som sitter på farsgubbens Dodge van. //amullo --- |
|
| Värt att notera kan väl vara att det är ENDAST skyltar som är utfärdade av vägverket som är lagliga. En egentillverkad skylt eller en skylt som man har köpt från någon eftermarknadsfirma kostar 1500 kr i böter om det vill sig illa. | |
| Bryr dom sig på besiktningen?? | |
| Av någon märklig anledning så bryr dom sig på bilprovningen. Dom gjorde iallafall det för ett par år sedan. | |
| MrHope: Jag såg en svart E38 med små skyltar i Malmö för en månad sen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.