|
|
|
|---|---|
|
Ibland när jag startar bilen så skriker den som att den ska skära, men efter ca 10 sek slutar det och allt verkar vara som det ska. Den drar varken olja el glykol. Vet någon vad skrikande ljudet kan bero på? | |
|
Alltid lika svårt att tolka ljud :) Men nåt som kan låta en del så är det ju fläkt/drivrem..men det brukar ju vara ett mer tjutande ljud,kanske låter så? |
|
| Tja, det är väl det jag också funderat på..Nått tips på att få tyst på den eller är det byte som gäller? | |
|
Byta remmarna eller smörj på lite "remsprej"....kolla om remmarna är tillräckligt spända också...t.ex. Kanske någon remskiva går lite tungt i början,men det är lite mera osannolikt iom din beskrivning hitintills iaf. Mvh Janne. |
|
|
trodde min ac höll på och skära, men efter ha sprutat lite typ 5-56 på remar o spännhjul (med motorn igång) så tystnade ljudet. ingen permanent lösning, men ett enkelt felsöknings sätt. mvh mackan |
|
| Oj, 5-56, det trodde jag var direkt olämpligt med tanke på att friktion ändå önskas för kraftöverföring mellan rem/hjul?! | |
|
5-56 är ett smörjmedel/rostlösningsmedel och det vill man inte ha på remmarna! Det finns speciell remspray (kallas även klisterspray) som försvårar för slitna och torra remmar att slira, men det är ju bara att blunda för det verkliga problemet, dvs. att remmen är just utsliten och bör bytas. Remspray funkar bara temporärt i alla fall, och börjar snart tjuta igen. _________________ Tobias Andersson |
|
| Det som "går tungt" efter start är generatorn. Efter start laddar generatorn som mest en stund när energin som drogs ur batteriet vid start skall tillbaka till batteriet. | |
|
5-56 är som sagt inte den smörjan man ska ha på remmarna :) Utan jag menade en speciellt "klistrig" remspray som redan är förtydligat i tråden. Mvh Janne. |
|
| Tackar så mycket för alla inlägg!! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.