|
|
|
|---|---|
|
Då jag haft ett BSR-chip i min 525i 24V men inte fick igenom bilen på besiktningen p.g.a. tokhögt lambda-värde har jag reklamerat det chippet och fått pengarna tillbaka. Tänker eventuellt skaffa ett nytt trimchip av annat märke och undrar därför vad ni har för erfarenheter av olika märken. Ojämn tomgång? Bränsleförbrukning? Effektökning? M.m m.m. Tacksam för tips! /David | |
|
Sök på tidigare inlägg.. Men unichip och qvarnis chip verkar vara ganska populärt. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
| Köp ett av qvarnis, jag gjorde det till min 325 -93. kostar 1500 och när jag gjorde ett avgastest sa dem att det nästan var nybilsvärden. | |
|
-> Davve Beror de tokhöga avgasvärdena verkligen bara på BSR´s chip? Är det inte något annat som är vajsing? BSR verkar vara seriösa på den biten nämligen och att en bil inte skulle gå igenom besiktningen pga felaktiga avgasvärden har jag svårt att tro. Jag kan dock ha fel! Grejen är den att BSR´s ägare och VD Rolf Linde var en av dem som motarbetade det där påtänkta förbudet mot chiptrim och det starkaste argumentet var väl just att det inte skulle påverka avgasvärdena enligt de testcykler som tillämpas. -91:a? 12v? Turbocenter gjorde ett skojigt chip till en 325 vill jag minnas. |
|
|
Jo, jag har läst på tidigare inlägg också. Har själv startat ett... Men det jag främst är intresserad av är vilka chip som klarar en vanlig besiktning och inte ger en tomgång som som hoppar upp och ner som en brunstig grizzlybjörn. BSR-chippet gjorde det på min bil, väldigt irriterande då motorn satte hela bilen i gungning. Värst var det vid halvvarm motor. Jag har förstått att JWR-chippen verkar bra och dessutom är väldigt prisvärda. Marcus, hur blev tomgången på din bil? Är det fler som kör med chip i era M50 2.5or? Erfarenheter? |
|
|
Matte. Tyvärr beror det felaktiga lambdavärdet på BSRs trimchip, till just min bil är det väl också bäst att tillägga. Lambdavärdet med trimchip var 1.14 (godkänt på SBP 0.97-1.03) mot 1.00 med mitt originalchip. Under senaste servicen fick killarna på verkstaden också upp ett felmeddelande på datorn som kopplas till bilen: DME-programfel. De har ändå varit sjyssta på BSR. De bytte tillbaka till originalchip utan kostnad och när vi konstaterade att felet berodde på trimchipet fick jag pengarna tillbaka. Jag vet heller ingen annan som haft problem med deras chip, BSR är duktiga, inga tvivel om det. Men mitt trimchip funkade inte... |
|
|
Jag har nu äntligen renoverat toppen och det råkade ramla i en liten blå kam......men den är fortfarande seg på låga varv så min fråga är: finns det chips till min gamla bil? Totalt nollad när det gäller chips... Mvh PH |
|
|
Även din bil har väl Bosch Motronic och då finns det säkert ett trimchip som passar. Kolla på: www.bsrab.se www.itsfun.nu www.motornord.se www.bildelsimporten.se |
|
|
Jag fick också problem med BSR chip vid besiktningen. Det var en 525-89 12V. |
|
| Eric, vad var det som felade på ditt BSR-chip? | |
|
En verkstad sa till mig såhär om trimchip: Det är snabba pengar. Snabba pengar för dom som utför det. Man köper sig en känsla. Jag hade tidigare Superchip&KNfilter. Kanske ligger något i det men å andra sidan. För att det skall märkas rejält under huven blir det tomt i plånboken...Länge... Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.