|
|
|
|---|---|
|
Nybliven ägare av en 523 Touring från 2000 så har jag två funderingar. 1. Det är pixelfel i displayen som visar trippmätaren och checklistan. Jag skulle tippa att det inte är ett konstant problem, eftersom den vissa gånger funkar i flera dagar, och det är inte alltid samma pixlar som det blir fel på. Frågan är om detta låter som ett vanligt fel och någon som kan åtgärdas? 2. Den är inte utrustad med cd-växlare utan har den hippa bandspelaren. Testade och koppla in en adapter via band som jag sedan kopplade till en MP3 spelare av märket XDRUM. Det funkade dock inte, det blir ljud i några sekunder, sedan byter han sida, ljud några sekunder, byter sida igen och sedan bryter han och spottar ut bandet. Kan detta ha och göra med MP3 spelaren eller vilka filmamn man använder, mappstruktur, eller funkar det helt enkelt inte med just en MP3 som källa via adapter? | |
|
Vad gäller tape adaptern så måste båda spolarna snurra annars tror bandaren att det är slut därav vänder bandet. Försök att ta isär kassett adaptern och se om du kan montera 1 st lämpligt gummi band på rullarna, så att båda rullarna i kassetten snurrar oavsett vilken som driver. Då borde det fungera. FLAYEN |
|
|
Vad gäller pixelfel kolla: Länk Borde fungera på liknande sätt. FLAYEN |
|
| Tack för tipset! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.