AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
713

Byte till angeleyes på e34...

manneman
Jag håller på att byta till nya strålkastare med angeleyes på min 525 Touring och jag har tidigare bytt på men Alpina B12 (E32) utan problem.

Men jag får inte till det...

Högra insatsen var det lite pill med och jag bytte hela paketet med ram och allt och det gick bra även om det tar en stund att riva hela fronten...

Men den vänstra får jag helt enkelt inte till. Att byta hela paketet som jag tänkt vill inte som jag vill, jag kommer ju inte åt inifrån.

Jag har kollat på mektipset Länk men begriper inte hur man där skall bära sig åt för att få lamphusen att lossna, alla vet ju hur det ser ut men kan någon förklara för mig på ett "lampbyte för dummies" vis så att jag får till det?

Alpina B12 5,0 Länk
Hej manneman.
Jag har precis satt på mina angel eyes på min 535a
Du gör exakt likadant på v. sida som på h. sida.
Du har 3 st. stjärnskruvar in mot skärmen. 2 st. nära varandra
1 st uppe vid justeringen till ljuset. Hoppas du blev hjälpt med det.
M.V.H Kjelle

Kjelle
manneman
Jo de skruvarna vet jag vilka du menar men problemet som jag tror inte uppstår för så många är att jag har 1 baffestor burk precis framför de 2 nedre och jag kan inte lyfta bort burken utan att först koppla bort slangarna som är kopplade till den.

Jag löste det till slut genom att ta sönder plastploppen som den nedre skruven satt i, utrymmet där är inte mer än 3 cm så jag kan säga att det var omöjligt att få in en skruvmejsel där.

men nu är det bytt iaf ....pust =)
OK. Det tänkte jag inte på. Men då är det klart.

Kjelle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.