|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att byta till E38 och undrar vad som är bäst samt billigast i längden på en E38? Har nu manuell och föredrar det men det verkar som att de flesta E38orna är automater, ska jag satsa på manuell för att det räcker längst i längden och blir inte lika dyrt om något skulle gå sönder? | |
|
automat hör hemma i en sån här lyxkryssare :) jag vet dock inte hur det är med just 728. Jag kan tänka mig att det är lite knepigt att växla rätt också iom att det är så otroligt väl dämpat motorljud under 2000rpm |
|
|
Satsa på en manuell. Är man en "manuell" människa och köper en automat ångrar man sig. Jag har gjort det misstaget. |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Är man en manuell människa och köper automat så blir man frälst. Klart man ska ha automat, finns ingen anledning längre att ha manuell idag. |
|
Varför växla själv när någon annan kan göra det åt en :-)) Nille Länk |
|
|
Jag tycker absolut det ska vara automat i en före detta direktionsvagn, tyvärr har jag manuell och jag stör mig lite på detta faktiskt. Billigast i längden torde vara att inte köpa en sjuserie.... Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Ska man långpendla kanske en 728 manuell är lämplig, men som vanlig bruksbil hade jag tagit automat. 728 är ingen räser-bil varken med manuell eller automat, så då kan man lika gärna åka gött med en automat! Mina bilar: Länk |
|
|
Jag hade letat schysst 728i och sedan om den råkar vara automat eller manuell spelar mindre roll, dock i längden är manuell billigast (lådorna håller, det gör inte automat i samma utsträckning) Kaptenlöjtnant; Jag kan vara intresserad av din 735: an om den är fin och har läderklädsel, hör av dig i så fall. |
|
|
Trevligt trevligt Stephan, men den är inte till salu inom överskådlig framtid. Nu är dessutom ac:n igång så nu ska det mysas! Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Dessutom drar en manuell mindre bensin. Säkert 0,1-0,2 l mindre per mil. Jag förstår att automat drar mer när dom håller kvar på varven. Ska man köra aktivt är manuell att föredra. |
|
|
Men, handen på hjärtat, orkar någon köra speciellt aktivt med en sjua? Med en bil som full tank kostar över 1200 pistoler och med ac så kan då inte jag sitta och räkna deciliter. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.