|
|
|
|---|---|
|
Inte klokt vad dålig kvalité det är på BMW. För ett par veckor sedan kom jag ut till bilen en varm dag och då hade en dörrlist som sitter på insidan av dörren ramlat ner och hängde ner i dörröppningen. Idag kommer jag ut och då hänger listen på passagerardörren ner precis lika dant. Tåler inte en BMW sol? En bil som kostar över en halv miljon kronor ny.. Premiummärke my ass. BMW måste vara en av de bilmärke med sämst kvalité alltså, seriöst talat. // M.V.H. Daniel | |
|
Det är alltså en "filtlist" som sitter innanför gummilisten som går runt hela dörröppningen.. // M.V.H. Daniel |
|
|
Inget problem jag känner igen direkt. Kan ju vara så att listen är ditsatt amatörmässigt någon gång i tiden och nu lossnar....... Bli inte så upprörd för det. Är nog både snabbt och billigt fixat:-). Skulle inte vilja kalla BMW för ett pissmärke för att två lister lossnar på en 5 år gammal bil. Kankse om det hände på alla. Men det är första gången jag hör något om detta i alla fall.... Hoppas det löser sig på ett bra sätt i alla fall.... M.V.H Dennis |
|
|
Sökte på forumet och det är en hel del som haft problemet faktiskt. Jag tycker inte detta är något som ska lossna på en 4 år gammal bil. Det e riktigt dåligt.. // M.V.H. Daniel |
|
|
Finns som sagt flera på det här forumet som har/har haft samma problem. I förra veckan hände samma sak på min efter två dagar med värmebölja. Ena listen en dag, och den andra listen två dagar efter... Det är tydligen dyrt att köpa nya (2600:- per sida eller nåt sånt), men någon limmade fast dom med gott resultat. Tänkte själv prova det innan det köps några lister på BMW. _________________ Tobias Andersson |
|
|
Har idag köpt superlim på biltema, som jag läst ska fixa det. Ska ut ikväll när det svalnar och försöka limma lite :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Du kan väl slänga upp en rapport här om hur det gick? Skulle vara intressant att höra. _________________ Tobias Andersson |
|
|
Va fan grabbar! Står bilarna ute hela dagarna:-)? Tråkigt att det verkar vara vanligt med dessa problem. Och det verkar ju vara en saftig kostnad på dessa lister också. Håller tummarna för att det inte händer på min... Lycka till med limmandet spajjjs.. M.V.H Dennis |
|
|
Haha, ja jag har tyvärr inte plats för mer än en bil i garaget, så bruksbilen (BMW'n) får stå ute :( _________________ Tobias Andersson |
|
| Min bruksbil stär också ute......:-) | |
|
Jag har garage men visst står bilen ute ibland. Tycker det e förjävligt att det e så här med listerna och tycker att BMW borde ta det som ett garantijobb. Visst fan ska en BMW hålla i värmen? Var ute innan och limmade listen. Får se om den sitter på plats imorgon ;) // M.V.H. Daniel |
|
| håller tummarna för dig!! | |
|
Hej Jag hade precis samma problem på min gamla e46 coupe, jag limmade med superlim precis som någon nämnde ovan och det blev kanon bra resultat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.