|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det här är pinsamt. Men jag fattar inte hur oljefiltret ska sitta i min M30-3.5. I färdriktningen, vänster sida, behållare, öppnar locket, där finns det en sil som hålls fast med en låsring. Tar bort silen, hittar INGET filter. Lägger i det filter som jag köpte hos BMW, den där silen är jag tvungen att vända på så att den ligger på filtret, låser fast silen med låsringen, häller för säkerhetsskull i några deciliter olja då jag sög upp den olja som fanns där när jag letade efter filtret. Förstår inte. Gör jag fel? Eller rätt :-)? | |
|
Sil, låsring, får suga ur olja.... Låter som om du hamnat i servostyrningens oljebehållare! Motorns oljefilterbehållare sitter på motorn alldeles bakom vattenpumpen på vänster sida. Den gamla sorten filterbehållare sticker neråt och är rätt besvärlig att hantera. Den nya sorten sticker uppåt och gör det enkelt att byta filter. På din tror jag den sticker neråt! Om det är servostyrningsburken du varit i så är det nog inte så bra att du hällt motorolja i den. Du borde nog för säkerhets skull i så fall byta olja i servostyrningen. Per L |
|
|
Hallå! Som sagt, pinsamt :-) Jag upptäckte det själv. Ska tömma servot. Fasen. Men, har lärt mig. Får skylla på värmen. Skål! /Anders |
|
|
Oppps... ;) Jo...oljefiltret sitter nedåt i din gamla M30 spis,tas ut nerifrån...men det kan ju behövas plockas bort "stänkskyddet"i plast därunder först för att komma åt(om du har någon dylik på 635:an)...lite söligt brukar det bli om man gör detta byte på vanligast förekommande sätt,dvs plockar ur det utan att först tömma oljan i filterbehållaren :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.