AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
858

Vilket GPS kan man köra på PCn?

Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Jag har en gammal GPS program som heter Via Michelin Map Store 2.3 som jag har i min bärbara PC i lastbilen till vardags.
Problemet är att den är ett par år gammal o alla vägar o gator finns inte med.
Har kollat på olika sidor men hittar ingen mjukvara som jag kan köra på PCn o jag är inte så där duktig på mjukvare grejer.

Hade lånat TomTom eller Garmin men dom gick inte att köra på datorn...

Min fråga är om nån av er vet vilket annat program som är bra o fungerar med PCn?

MVH Peter

BMW - Beroende Med Wilja!
Är det bara ett program som stödjer din GPS så funkar tillexempel Autoroute
men vill du ha NAVIGERING med röst som talar om var och när du skall svänga har nog inte autoroute det.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Det fanns iaf för något år sedan en PC/Windowsport av Destinator2 som fungerade riktigt bra (tror det heter "MapMonkey" nu pga licensstrul). Om du kollar på Länk så lär du få en del uppslag där.
EL
105
ELPE
BMW i3 2019
BMW 118D-08
Saab V4 1975
Jag använder ett kartprogram som heter Map Sonic Europa, det fungerar mycket bra som GPS-navigator i PC:n. Du kan även få vägledning på svenska i det programmet. Jag har köpt det av Elfa, men det säljs av andra också

Genom att köra GPS:en i PC får man en mycket större användning av den är att bara ha kartan i en liten 4" skärm
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Har kollat lite mer på Destinator o det finns en Windows utgåva så det är ett plus.
Map Sonic har utgått ur sortimentet på Elfa o den är rätt så svår att hitta tycker jag.

Skulle kunna annars köpa en liten navigator o flytta över mjukvaran men många funkar inte med Windows o det gör saken ännu svårare...

EL
105
ELPE
BMW i3 2019
BMW 118D-08
Saab V4 1975
Map sonic hittar du bl.a. på www.misco.se
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
A ha! :) Då är det dag att kolla hur långt tid tar det för dom att ta hem den - beställningsvara...
Får kolla mer i helgen! Tack för hjälpen!

Jag körde med autoroute förut. Det finns röstguidning och en bild där man ser hur långt det är t.ex. till nästa avfart där du ska svänga av eller liknande. Det finns också sköna funktioner för att se din aktuella hastighet.

Microsoft Autoroute är fullsmockat med bra kartor rekommenderas. Dock var det inte så smidigt att använda datorn i bilen medan man körde.

Det största problemet (i allafall med den gamla versionen jag hade) var att om man körde fel (svängde av på fel avfart eller liknande) så bara väntade navigatorn på att man skulle komma tillbaka till den planerade rutten istället för att räkna fram en ny. Man var då tvungen att trycka på F5 (vill jag minnas) och när man är stressad och försöker hitta rätt vill man inte alltid behöva fippla med datorn mitt i körandet.

Det funkar hur som helst...=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.