|
|
|
|---|---|
| Jag har letat men inte kunna hitta hur långt från nedankanten och högerkanten modellbeteckningsemblemet "530 i" skall monteras på bakluckan på en E60. Finns dessa måttuppgifter tillgängliga på nätet någonstans? | |
manneman |
Vem vill ha emblem? =) Alpina B12 5,0 Länk |
|
Ett 518-emblem hade kanske matchat skylthållaren :) Länk |
|
|
precis vem vill ha emblem?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Din BMW-handlare kan sakert hjalpa dig med detta. |
|
|
En fråga bara på vilka marknader finns E60 i 518 Länk Finns att köpa emblem 518 till E60. Håller med inga emblem på en stilren kaross som E60. |
|
| Noterar generellt att folk med mindre motorer gärna skippar emblemet... | |
|
Jag har mellanstor motor och inga emblem, trivs bra med det ;-) Skämt åsido, David1 frågade ju om mått och inte om emblemens vara eller icke vara. David, är det inte bara att mäta på närmaste bil? |
|
|
Om du inte vill mäta så har du måtten här: Mått från nederkant av siffrorn till "luckkanten" är 18 mm. Mått från högra nedre hörnet av i:et till högra kanten är 40 mm. Avståndet mellan siffrorna är 7 mm och mellan 530 och i:et är det 20 mm. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| protos: Finns inga 518i E60, måste vara något fel :) | |
|
Funderade bara på om nya 520 med fyran kanske var nerbantad på vissa marknader straffskatt för bilar över 2L. Kommentar till Emblem: tänkte ta bort emblem men då måste man ju uppgradera med fetare hjul. I vissa lägen är det fördel att ta bort emblem på motorstarka också. Typ om man är säljare och inte vill synas för mycket ute hos kunder. Sticker i ögonen |
|
|
Tack för infon Mats!!! Emblem eller inte kan man diskutera i oändlighet. På min tidigare bil var emblemet lackerat i bilens färg när jag köpte den. Jag tyckte det var lite lagom diskret jämfört med standard kromat. |
|
| Är det någon som har ett 530i emblem liggande?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.