|
|
|
|---|---|
|
hej! Igår kom min far hem med vår 540 en 93:a, efter att har varit och spelat golf. När de hade spelat klart skulle de backa ut bilen från parkeringen och då funkade inte backen alls. Vi har provat nu ett antal gånger, men det blir ingen backning :( Bilen reser sig något baktill när man skiftar från D till R, men det backar inget. Har läst mycket om alla de olika saker som kan hända med dessa lådor, men vart bör man börja för att konstatera vad som har hänt och vad som ska åtgärdas? Bilen har idagsläget gått ca 22000 mil. MVH Andreas | |
|
Man ska aldrig ge kraftig gas när man backar (något jag misstänker att man har gjort här), då rasar nämligen backen eftersom lamellhuset i lådan spricker pga högt tryck. __ Min bil: Länk |
|
|
Ingen aning, men lånar lite. Renoverade min låda med ny venti loch nya kulor för några månader sedan. men sedan dess är den seg som fan när den ska lägga i backen, ibland kan de ta uppemot 3-4 sekunder innan backen lägger i från att man fört spaken till R.. vafan kan de bero på? =O I övrigt funkar lådan kanon på alla sätt. |
|
|
Mugge; Så länge vi har haft bilen är det ingen som har gett kraftig gas vid backning, när farsan skulle backa ut från parkeringen hände det liksom inget när han la i backen, så de fick putta ut bilen från rutan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.