|
|
|
|---|---|
|
Hej Har tänkt att byta bakdäck på min bil då dom är uppslitna och har en fråga. För tillfället ligger det 225/40/18 på bilen både fram och bak men bakfälgen är bredare än framfälgen så däcken baktill har ju en väldig vinkel utått. Så nu tänkte jag ifall går det att köra med 235or bak istället. Så att man slipper den vinkel och även får lite "skydd" mot fälgarna. Dessa är väldigt kantstötta och ser tråkiga ut så tänkte bara köpa nya däck nu, och kanske satsa på nya däck och fälgar nästa sommar. Min förhoppning med 235or är ju även att få däcken mer i kant med fälgarna. Mvh Jeppe | |
|
Om fälgarna är 7,5" fram och 8,5" bak så kan du ha 225/40x18 fram som du har och 245/35x18 bak. Om fälgarna bak är 8,5" så är 235-däck också smala. mvh Tomas |
|
|
Tack för snabbt svar. Då får man väl ta fram tummstocken och försöka mäta sig till hur breda dom är måste väl va de enklaste sättet. |
|
|
Det brukar stå på insidan av fälgarna. 7,5J18 eller nåt. J kan vara nån annan bokstav eller t.o.m. 2 bokstäver. mvh Tomas |
|
| vad har du för fälgar då? bmw orginal? m68 kanske? | |
| De är M3 fälgar men jag tvivlar på att dom är orginal är nog nå kopia bara. | |
|
Kolla här: Länk mvh Tomas |
|
| Om ja fattat rätt där me sifforrna på sidan är de m67 jag har, | |
gretzky |
om fälgarna är 9" breda bak så passar 255/35-18 som handen i handsken! går även på 8,5" bred fälg men gränspuck. |
|
Har kollat mina fälgar baktill nu och om ja sett rätt (går knappt å se va där står) och mätt mig till så borde det vara 8" breda fälgar bak och 7,5" fram. Så vad för dimension sitter bra på 8" fälgar eller har ja mätt fel så de är 8,5" kanske? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.