|
|
|
|---|---|
DeeNo |
Tja har fått ett stort problem, fick inte min bil att slockna fast jag drog ut nyckelen. Nyckelen har snurrat et extra varv nån gång när jag skulle stareta bilen men jag trodde det inte var nått, tills ikväll när jag kom hem och fick inte bilen till att stängas. Nu är tänningen på som om bilen är igång, så jag har fått koppla från batteriet och nyckelen snurrar bara i tänningslåset. Finns där nån som har vatt med om nått sånt eller har hört talas om det. Är det stor kostnad. Vad måsta bytas. Tack på förhand MVH Daniel |
| det är ett vanligt problem på opel -64orna | |
|
Tändningslåset snurrar ibland även i min 328a. Läste här på AP att man måste byta innan låset går sönder annars blir det dyrt så jag körde ner till bmw här i stan samma dag. Men de sa att det spelar ingen roll om du får i lägena eller ej och att det är själva låscylindern som är kass. På min bil skulle det gå på ca tusenlappen att få den fixad, så jag väntar faktiskt ut den tills den blir sämre. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Sök på tändningslås på AP så hittar du en del trådar i ämnet. En kolv kostar om jag inte minns fel drygt 500, men om din har lossnat helt så tror jag att fler delar tillkommer och dessutom kostnaden för demonteringen om du likt mig måste lämna in bilen. Jag bytte dock innan tändningslåset havererade. Nu gäller det jag skriver 5-serie, men jag förmodar att procedur och metod är densamma för fler modeller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.