|
|
|
|---|---|
|
Har ett fenomen som jag stöter på nästan dagligen. Ibland funkar bilen felfritt i flera dagar för att sedan krångla vid varje start. Felet är att vrider jag på nyckeln för att starta bilen surrar det bara från startmotorn. Men vrider jag bara till läget innan själva starten och väntar 30 sek så fungerar det att starta bilen??? Fick för mig att felet försvann när jag hade full tank. Men sen stog bilen ett par dagar med ca 35 liter i tanken och även då surrade den när jag skulle starta. Vet någon vad det kan vara? | |
|
Jag tror felet heter "solenoid". Den är dålig och måste bytas.Den sitter på startmotorn och är rätt jävlig att få tag på :) Mvh; Christofer |
|
|
det ser ut som du får byta hela startmotor. Länk |
|
|
Undrar vad det kan gå på hos bmw. Trist, för jag ska precis sälja bilen och så börjar startmotorn spöka. Men är det bara startmotorn är det väl ändå ett rätt simpelt fel. |
|
| Trolig orsak kolen i startmotorn nedslitna. | |
|
Zorba; Mitt tips är att ha tag på en begagnad startmotor som funkar och skicka med den i pris. Om kunden kan bilar så vet de att det inte är något att oroa sig över. |
|
| Laths, tack för tipset! Blir nog smidigast så. | |
| Visst glömde skriva, sitter det likadan startmotor på samtliga motorer till e36a? (bensinare då) | |
|
kolla den informationen med BMW istället. montera gärna dit startmotorn så slipper du alla funderingar istället av eventuell köpare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.