AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.296

Någon som känner till något om denna E38?

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Annons från blocket.. Länk
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Nej.

Känner inte igen denna bilen överhuvudtaget....

Men Sveriges i särklass krokigaste nummerskylt tyder ju på en välaktad vagn....

Billigt, ja! Bra? Köp så får vi se....

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Ja nummerplåten är hemsk hehe Men den går ju lätt att byta. Frågan är hur övriga bilen är, går ju tyvärr inte att se så mycket på bilderna.

Inredningen ser trevlig ut halvskinn med sportsäten, måste vara speciellt för tyskland eller någon form av individualutrustning va?

Någon annan som vet som vet något om bilen eller kanske vet om någon sjysst 740..?
Jag vet inget om bilen och det är inte lätt att säga något utefter en annons. Den såg fin ut innuti. Dock tycker jag att navi är mycket trevligt, framförallt om man som jag har trasiga pixlar :)
det är ett MYCKET billigt pris du hittat tycker jag. Jag skulle inte släppa min för under 70'! undrar om han MÅSTE sälja sin eller om den är bra mycket risigare än min...
Åk och titta på den, jag tror den är sliten eller har något dyrt fel, men du har säkert en chans att säljaren är okunnig och då kan du göra ett klipp!

Jag måste dock understryka att om du tänkt behålla bilen mer än ½år-1år så är skicket det ABSOLUT viktigaste i ditt köp! Gå efter alla sinnen! Även om allt fungerar men du får ett ovårdat intryck är mitt tips att avstå.
Får du ett fint ex. kan ett repkonto på 50 000 räcka livet ut.
Får du en sliten rackare kan du ta slut på 50 000 på under ett år!
Ex: Vxl låda 25 000:-
Katalysatorer: 10 000:-
Bromsar: 7 000:-
lite framvagnsbussningar: 8 000:-
Summa 50 000:-
Är dessutom lacken sliten och rosten börjar komma så känns det inte så kul i denna sits....
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Japp inredningen var trevlig med konturstolarna som är mycket bekväma. Halvskinn har jag sett på några andra E38, dock aldrig i kombination med dessa stolar.
Bilen ger iaf inte mig på annonsstadiet känslan av välskött, men i övrigt har jag inget att säga. Åk och titta på den. Relativt sen import ser jag som ett plus, då brukar plåten vara friskare...

Annars tycker jag du skall titta nämare på denna Länk som är väldigt snygg och har gjort ett bra intryck på mig när jag sett den. De senaste ägarna finns ju dessutom på detta forum. Ser ut att vara välskött och påkostad.

Eller varför inte denna Länk väldigt läcker i rött, synd bara på klädseln..

Även denna Länk känns ju spontant prisvärd

BMW CS #5139
Visa användare
11
Peter Gbg
740 iA, E38 -95
Det är värmande att höra sådana ord om sin bil som du ger J.L. Och om sanningen ska fram så vete fan om jag egentligen vill sälja bilen för den är så klockren i både skick och funktion. Men en båt hägrar. jag lurar på ett enbart ställa av kärran och åka ut med båten och fiska lite. Bilen är egentligen för bra för att bara dumpa bort så det sker inte i min värld oavsett bensinpriser. För det är ju så att har man en sådan bil eller är spekulant på dem är ju bensinpriset bara ett aber som man lever med, inget som skämmer bilen i sig. Man vet ju om att det kostar en och annan krona att åka gott. nog om det, för i morgon stundar ny tvätt av vagnen. Det är däraemot lite dyrt att handtvätta varannan vecka. Men sånt får man leva med om man vill ha kärran i skick. Och det vill jag. Den bil jag pratar om är den calypsoröda 95:an som du tar upp först i dina rekomendationer.
Lev väl och god hjul

Peter

Peter Gbg
D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Håller med J.L. Den första han länkar till ser kanonfin ut och verkar helt klart värd att tittas närmare på om det är en 740 e38 man letar efter.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Köpte bilen i min första länk, kan ni tänka er importskiten var helt rostfri hehe
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Kul att farsans gamla 740 (den första JL länkar) fortfarande är lika fin som när vi ägde den.
Blir nästan lite nostalgisk när jag ser den, minns när farfar importerade den 96 och när vi tog över den 00.
är den lika fin idag som den var då är det garanterat ett kanon köp...
Har för övrigt dess orginal 16" fälgar på min e34 530 nu :)

// Johan
Visa användare
11
Peter Gbg
740 iA, E38 -95
Hej Johan!

Tack för ditt inlägg om min bil. Ja, den är mycket fin och skött med kärlek. Alla servicar gjorda sedan jag köpte den av en mycket trevlig kille. Jag prutade inte ens, för bilen var klockren oh jag skulle bara ha den. Jag kör knappt 1000 mil per år och är skitpetig med tvättar osv. Jag gjorde inspektion 2 i våras hos Joakim i Partille (välkänd och välrenommerad).
Egentligen vill jag behålla den för den är totalt felfri och det är dumt att sälja den. För köper jag igen vill jag att det blir en E38 igen. Och det skicket som min bil är i - tack vare er och den killen jag köpte av - blir det svårt att nå inbillar jag mig.
Och alla är väl lite fåfänga - liksom jag - och blickarna på bilen när man åker i den känns gött att leva med.
Du får gärna höra av dig om du vill så får du veta lite hur AXZ 656 haft det sen den kom i min ägo och jag kanske kan fråga lite om hur ni uppleve vagnen.

mvh /Peter

Peter Gbg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.