|
|
|
|---|---|
|
hej undrar vad det är för skillnad på halv res hel automatisk cab. var o tittade på en i 328 cab i dag den gick inte ner själv utan man behövde hjälpa till lite samt att luckan tog i caben när den öppnades o stängdes. säljaren sa att bilen var 12 år gammal och sa att flertalet cabar va så. vad ska man tänka på vid cab köp mer än det som står i begagnatguiden mvh mackan | |
| Hej, jag vet tyvärr inte skillnaden på de cabar du beskriver, men jag har själv en helautomatisk cab, mkt skönt! Några tips: AC är såklart skönt, helst acc. Kolla efter fukt i cablådan och under baksätet, skinn är ju mest lättskött men varmt med caben nere och temp över 24. Bakrutan går att få fin enkelt om den är mjölkig idag. kolla så att skinnklädseln blivit omhändertagen och inte är torr med sprickor. lycka till! | |
|
Helautomatisk cab är - helt automatisk Halvautomatisk har ett handtag på cabben mot rutramen som man drar cabben susta biten mot rutan med och sedan vrider den till låst läge. Bägge är i övrigt automatiska. |
|
|
Min sufflett är halvautomatisk = Ett handtag vrids om för att lösgöra suffletten från vindruteramen. Den behöver sen en liten "knuff" i framkant av suffletten (samtidigt som man håller nere knappen) för att maskineriet ska fatta att man vill fälla taket. När sedan taket skall stängas går det med automatik fram till dess att framkanten skall låsas mot vindruteramen med vredet! Här är en beskrivning: Länk /Magnus Bostongrün: Länk |
|
|
så ni måste inte hjälpa motorn på vägen. om ni förstår vad jag menar? tack för bra beskrvning |
|
|
Den enda "hjälp på vägen" sufflettmotorn behöver, är just den här lilla knuffen som man får göra i början av fällnings-cykeln... /Magnus Bostongrün: Länk |
|
|
dä var denna dålig då man fick putta på den när den stod nästan rakt upp. men det blir inte den iaf. |
|
| Jag rekommenderar att du skriver ut dokumentet som e30cabbe länkade till och lägger i bilen, du kommer behöva det när du råkar dra i handtaget under baksätet ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.