|
|
|
|---|---|
|
Länk Jag ringde polisen nu :) och där sa dom att det är lagligt men är det någon som fått böter för att ha kört med det? Min bil Länk | |
|
Lite mer info här Länk "Varje försök att på olagligt sätt undvika trängselskatt kan medföra böter eller fängelse." |
|
|
Även mer info här Länk Det är även olagligt att framföra ett fordon med en svårtläst registreringsskylt. All form av försämring av läsbarheten är ett lagbrott, oavsett om det sker avsiktligt eller inte. Det gäller till exempel registreringsskyltar som: * är oläsbara på grund av smuts, is, snö eller liknande * är vinklade * är sprejade med reflexsprej * ligger helt eller delvis dolda i fönstret * har ändrade siffror och bokstäver Bötesbeloppet för en registreringsskylt som inte är väl synlig, eller i sådant skick att den inte går att avläsa, är 1.500 kronor. – En registreringsskylt måste vara väl synlig för alla, inte bara Polisen. En svårläst registreringsskylt kan få katastrofala följder. Om du ser eller råkar ut för en trafikolycka kan du till exempel inte få reda på vem föraren eller ägaren är |
|
| Synd att de inte har en bild på filmen. Om det inte syns att skylten är manipulerad är det ju framtidens melodi för många... | |
| Fick en bot på 1500 pga. utebliven skylt - dock inte i "trängselsyfte"... | |
|
Bild hade varit önskvärt, men det bör ju vara en skärm precis som de tididigre kepsarna. Texten på försäljningssidan är lite väl lovande på en del ställen, "håller skylten ren, ofarlig mjukplast, nästan osynlig" osv...) Polisen i exemplet ovan liksom försäljaren måste vara dåligt pålästa, reglerna är tydligt skrivna: "Varje modifiering av bilens reg. skyltar i avsikt att försvåra automatisk identifiering är otillåten".. FP |
|
|
tvesovla: Men då hade du ju ingen skylt om jag förstår dig rätt? Min bil Länk |
|
|
Könsdiskriminering är väl olagligt ? "Vi hjälper även med montering mot en mindre tillägg på 100kr för män och bara 50kr för kvinnor." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.