|
|
|
|---|---|
|
Jag har funderat på att köpa en 525ix touring -93 som gått 14000 mil.Då jag aldrig ägt en bmw tidigare så undrar jag om det är ngt speciellt man skall tänka på.Flera avråder mig att köpa denna bil pga att den drar mycket soppa??Dyra reservdelar??Dyrt att serva bilen?? mm.Finns det skäll för dessa argument, bilen isig trivs jag kanonbra med, underbar körkänsla bra driv i bilen.Det enda som jag såg som negativt var att den saknade ac,vilket inte var ngt vidare då man har barn+hund.Tacksam för alla svar. | |
|
En mycket kul bil men visst går det bensin! jag är nere på 1,19 nu på sommaren men vintern uppåt 1,35 men jag kör väldigt korta sträckor. Ner till litern på en långkörning borde gå om man inte har bråttom. Vissa reservdelar är special men visst är det BMW kvalitet på dessa också. Service blir nog nån krona dyrare men vad gör väl det? Enormt stabil bil att köra speciellt på vintern men även sommartid. Fälgar är lite bökigt att få tag på om du vill byta. E36 fälgar passar "sådär" men vanliga femmans fälgar passar inte alls. ET måttet skiljer rätt rejält. E34 20 E36 42 E34 IX 54. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Min har förresten gått 25000 mil snart. Känns som ny. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.