AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.657

allroad vs xx?

Hej

Pga ändrade familjeförhållanden är jag tvungen att byta bil, kravet är då större bil, diesel, awd samt höj o sänkbart chassie.

Just nu är jag inne på allroaden men tyvärr så försvinner ju en del av körglädjen med Audi, är det någon som har x3sd och har jämfört den med allroaden 3,0tdi?
To
2
Tommy A
X5 4,4i -04
Hejsan!
Detta kanske inte är ett svar du förväntas få men jag tänkte i allafall delge dig mina erfarenheter ang Allroaden vs X5.

Jag har kört Allroad fram till väldigt nyligt då jag köpt en X5:a. Jag bytte mest för variationens skull då jag haft 4 A6:or innan.
Har storleket betydelse, vilket den oftast har, så är allroaden betydligt mer att packa i än X5:an. Vad gäller körglädje så är jag böjd att hålla med dig, Audi gör bekväma bilar men inte så körglada. Har haft en RS6:a, den var förstås väldans rolig:)

Jag tror du gör ett mer praktiskt val med Allroaden, en väldigt fin bil och med den motorn blir du säkert väldigt nöjd.
Har en bil med den motorn själv så vill du ha mer feedback på den, hör av dig.
Lycka till!
Tommy
Tack för dina synpunkter Tommy, vilken modell av Allroaden var det du hade?
To
2
Tommy A
X5 4,4i -04
Det var den gamla modellen med 2,5 TDi motorn. Jag kör nu en A8:a med 3,0 TDi motor och är väldigt nöjd med den karaktär motorn har. Bra drag osv. Vid långkörning och ett snitt på 130km/h så låg den på 0,81l/mil.

Nu gillar jag min X5:a 4,4i -04:a också men då det gäller packutrymmet så har Allroaden i mitt tycke ett bättre lastutrymme, gäller även den nya modellen.
th
13
theburtse
120d Convertible -11
Har en X3 2.0d -07och hade en Allroad 2,5 tdi -04 tidigare.
tycker framför allt att körglädjen i x3:an är det som
gör mig mest nöjd. behövde inte heller längre så stor bil så
x3 blev ett naturligt val. dessutom jackade audi upp instegs-
priset med 60.000 för nya allroad karossen och då kastare
jag in handduken, så att säga.
mvh
theburtse
Tack för svaren, valet föll dock på en allroad bl.a för storlek och utrymmen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.